Trăim vremuri în care Social Media este prezență în viața celor mai mulți dintre noi, iar ideea de a-ți promova afacerea pe platforme precum Facebook, fostul Twitter care acum este cunsocut sub numele de X, Instagram, TikTok și mai noua aplicație lansată de Meta, Threads pare să fie una inspirată. Cu toate acestea, prezența pe rețelele sociale nu este singura opțiune din întreg universul așa numitului marketing digital.
Așadar, dacă nu știi sigur care este diferența dintre aceste două concepte, Social Media și Marketing Digital, ca de obicei suntem aici pentru a lămuri lucrurile.
În cele ce urmează, vom vedea ce implică fiecare dintre aceste chestiuni și cum pot oferi un impuls important afacerii tale.
1. Ce este Social Media Marketing?
Astăzi, în întreaga lume, aproximativ unul din cinci minute petrecute online este dedicat domeniului rețelelor sociale. Acest lucru face ca platformele sociale să fie un loc fantastic, spre care te poți îndrepta pentru a te conecta cu clienții tăi, potențiali sau existenți.
Marketingul pe rețelele sociale sau Social Media Marketingul, cum mai este cunoscut, poate cuprinde o serie de activități diverse, cum ar fi:
- construirea unei pagini de Facebook atractive și postarea de conținut valoros cu potențial viral, orientat către publicul tău;
- plata pentru publicitate pe rețelele sociale, pentru a redirecționa traficul către site-ul tău.
Acestea sunt, în principiu, destul de folositoare, dar secretul succesului acțiunilor de marketing este acela de a recunoaște faptul că social media reprezintă doar un canal din mulțimea de oportunități oferite de marketingul digital.
2. Ce reprezintă conceptul de Marketing Digital?
Eforturile pe care le faci în direcția marketingului sunt, în principiu, orientate pentru a-ți etala afacerea ta în fața a cât mai mulți oameni, într-un mod cât mai atrăgător cu putință.
Ce înseamnă asta? Păi, în primul rând, creșterea notorietății afacerii tale și crearea/consolidarea relațiilor cu publicul tău, oferind valoare. Pe scurt, scopul tău ar trebui să fie acela de a crea o conexiune între clienți și produsele sau serviciile pe care oferi, iar crearea de conținut valoros îți va aduce negreșit și rezultate.
Ca să îți faci o idee, iată câteva metode, care te-ar putea ajuta să-ți atingi obiectivele de afaceri:
- marketing pe rețelele sociale, organic sau plătit;
- o strategie SEO (Search Engine Optimization) foarte bine gândită;
- crearea de conținut valoros;
- Email Marketing;
- publicitate PPC (Pay Per Click);
- marketing afiliat.
Și altele! 🙂
3. Cu ce ajută toate aceste lucruri afacerea ta?
Primii pași făcuți în această lume a marketingului digital probabil o să ți se pară un pic mai greu de făcut, pentru că vei descoperi atât de multe direcții potențiale, unde să îți îndrepți atenția. Și vei fi confuz, nu vei fi sigur încotro este mai bine să te îndrepți. Cu toate acestea, identificarea tipurilor de marketing digital, de care va beneficia cel mai mult afacerea ta, va necesita în primul rând o cercetare de piață făcută cu simț de răspundere.
Ca să înțelegi mai bine și, de ce nu, să ai un punct de plecare pentru a face un studiu de piață, care să te ajute la stabilirea direcției principale de promovare online a afacerii tale, ar trebui să afli:
- care este publicul tău țintă și cum se comportă online;
- care este probabilitatea ca acest public să interacționeze digital cu afacerea ta.
De asemenea, e bine să ții cont că dintre utilizatorii de Internet din ziua de astăzi, aproximativ 97% folosesc motoarele de căutare pentru a găsi informații sau lucruri online, iar în jur de 30% nu folosesc deloc rețelele sociale. Prin urmare, este foarte important să înțelegi cum se situează publicul tău țintă, față de aceste cifre și care instrumente de Marketing Digital ar fi cele mai eficiente pentru a ajunge la acești oameni.
Punând cap la cap toate aceste informații, observăm că toate aceste fațete ale marketingului digital trebuie îmbinate armonios pentru a genera o strategie inteligentă, care în cele din urmă va genera rezultatele pe care le aștepți.
Totodată, neglijarea unuia dintre principiile cheie ale marketingului digital, cum ar fi calitatea conținutului, poate avea consecințe nedorite asupra rezultatelor celorlalte acțiuni.
Doar gândește-te la posibilitatea de a face click pe un anunț pentru care ai plătit și ai depus eforturi ca să îl concepi pentru a se potrivi publicului tău țintă și care în final te conduce către o pagină cu un aspect neglijent de pe site-ul tău.
Care crezi ca sunt șansele de a genera o vânzare?
Încă ai nelămuriri și nu ești sigur de unde să începi?
Dacă ai nevoie de ajutor sau alte sfaturi despre cele discutate mai sus și nu numai, ne poți contacta oricând. Vom fi bucuroși să te ajutăm.
Pe săptămâna viitoare!