Acum câțiva ani, rar puteai găsi un site responsive. Un site responsive este acela care se adaptează automat la dimensiunile oricărui dispozitiv mobil (smartphone, tabletă). Cum în zilele noastre numărul dispozitivelor mobile sunt într-o continuă creștere, un site responsive nu mai e deloc o opțiune de lux.
Potrivit unor studii recente, aproximativ 80% dintre români folosesc smartphone-urile pentru a căuta produse, a lua decizii de cumpărare, verificarea conturilor de pe rețelele sociale sau a mesajelor primite pe e-mail.
Echipa NetFan știe cât de important este un design responsiv pentru afacerea ta, astfel încât această opțiune este inclusă în toate design-urile noastre. Dacă încă nu te-am convins despre acest fapt, iată mai jos o listă cu primele 3 motive pentru care un design responsive este foarte important.
1. Oferă utilizatorilor de dispozitive mobile cea mai bună experiență
În zilele noastre este mai important ca niciodată să analizezi modul în care site-ul tău arată și funcționează pe un dispozitiv mobil, cum ar fi telefon sau tabletă, pentru a fi sigur că utilizatorii tăi vor beneficia de o experiență plăcută și memorabilă. O vizită de pe un dispozitiv mobil pe site-ul tău poate fi primul contact pe care îl poate avea cineva cu afacerea ta, astfel încât este obligatoriu să faci o impresie bună. Dacă experiența pe siteul tău este una neplăcută pentru posibilul tău client, acesta în mod sigur va naviga mai departe către concurenții de pe piața ta.
Dacă ai un produs de foarte bună calitate și o echipă cu o foarte mare experiență. atunci o experiență mobilă plăcută va lăsa o primă impresie foarte bună despre afacerea ta. Dacă site-ul tău are un design depășit, ciudat și frustrant de folosit atunci, din păcate aceasta este impresia cu care va rămâne clientul tău.
Nu este îndeajuns să micșorezi totul pentru a se potrivi pe ecranul smartphone-ului sau tabletei, este nevoie să ne asigurăm că fiecare element al site-ului arată și funcționează perfect pentru fiecare utilizator. Meniul trebuie creat în așa fel încât să se poată potrivi cu ecranul oricărui dispozitiv mobil, iar textul sau imaginile să poată fi foarte ușor de citit.
2. Este recomandarea Google ca toate site-urile să fie construite „responsive”
Google iubește site-urile responsive. Cu cât un site web este mai ușor de utilizat, cu atât are mai multe șanse să fie indexat de motoarele de căutare, aceasta ajutând oamenii să îți găsească mai ușor afacerea printr-o căutare de cuvinte cheie.
Alegând un design responsive în ciuda unei versiuni mobile a site-ului tău este, de asemenea, de preferat deoarece acest lucru împiedică preluarea de către Google a conținutului duplicat care ar putea avea un impact negativ asupra clasamentului în rezultatele căutărilor.
Odată cu recenta lansare de indexare mobilă (mobile first indexing), acum este mai important ca oricând să înțelegi modul în care Google citește site-ul tău, înainte de a te pierde în mulțime. Până acum site-ul tău a fost accesat cu crawlere, indexat și clasat conform conținutului desktop, mobile first înseamnă că conținutul mobil va fi de acum înainte cheia pentru a-ți asigura vizitele pe site.
Mai multe despre mobile-first de pe site-ul Google – aici.
3. În mod sigur un site responsive vă va face viața mai ușoară
Este foarte important să te asiguri că site-ul tău are un conținut proaspăt și unic în același timp, deoarece aceasta este o altă opțiune pe care trebuie să o bifați în legătură cu platforma ta web. De aceea dacă aveți o versiune desktop și o versiune mobilă dedicată site-ului tău, atunci aceasta poate deveni o treabă destul de costisitoare. Orice actualizare pe care o vei face versiunii desktop, indiferent cât de mică va fi, este obligatoriu să fie făcute și pentru versiunea de mobil.
Dacă optezi pentru a avea un site responsive în adevăratul sens al cuvântului, atunci timpul tău petrecut cu actualizarea respectivă se reduce la jumătate, ceea ce înseamnă că nu este doar mai rapid, dar și mai ieftin să îți actualizezi site-ul.
A avea un site responsive în acest moment va ajuta în viitor, deoarece din ce în ce mai multe dispozitive de diferite dimensiuni și rezoluții sunt lansate în fiecare an. Site-ul tău responsive poate fi adaptat pentru a se potrivi cu oricare dintre aceste dispozitive pentru o bună perioadă de timp de aici înainte.