Să vezi cum numărul vizitatorilor site-ului tău sunt într-o creștere continuă este un sentiment aparte și credem că oricine și-ar dori să aibă asemenea rezultate, dar până la conversia acestora în clienți mulțumiți este un drum destul de anevoios. În cele ce urmează vom dezbate câteva moduri prin care se poate face conversia utilizatorilor anonimi în cumpărători.
Totuși, un număr mare de vizitatori anonimi pe site nu este totuna cu o afacere de succes. Este ca atunci când în magazinul tău fizic ar intra zilnic o mulțime de oameni și niciunul nu ar cumpăra nimic.
Așadar, pentru a câștiga bani, trebuie găsită o cale, prin care cel puțin o parte din acești utilizatori anonimi să fie transformați în clienți.
În articolul de săptămâna aceasta vom trece în revistă câteva modalități simple, prin care putem atinge acest obiectiv și anume acela de a transforma un site popular într-unul care chiar vinde.
Dacă ești nerăbdător să afli câteva dintre modalitățile care pot face ca visul tău să devină realitate, hai să vedem care sunt motivele pentru care ai trafic pe site, dar nu reușești să faci și conversia utilizatorilor în clienți:
1. Categoria de vizitatori de pe site-ul tău nu are profilul potrivit pentru ceea ce oferi
Ce vrem să spunem cu asta? Să îți dăm un exemplu un pic exagerat.
Gândește-te că vrei să vinzi pe site-ul tău articole de pescuit, dar vizitatorii tăi sunt oameni care sunt interesați, de cele mai multe ori, să cumpere haine online. De acord, poate dintre aceștia câțiva vor fi interesați și de ceea ce oferi tu, dar vânzările tale vor fi nesemnificative.
Pe scurt, dacă site-ul tău nu reușește să facă conversia a suficienți vizitatori în clienți, cel mai probabil publicul atras de tine nu este cel potrivit.
OK, atunci cum rezolvăm această problemă? Vom vedea în cele ce urmează.
În primul rând, trebuie să faci un audit SEO, acesta fiind cel mai eficient mod de a depista problemele, în cazul în care pe site primești alt tip de utilizatori, decât îți dorești. Astfel, vei afla dacă nu cumva cuvintele cheie pentru care apari în căutările Google sunt greșit alese.
Cuvinte cheie greșit alese… Cum am putea descrie acest tip de cuvinte?
Păi, să vedem cum stau lucrurile și în acest caz, îți dăm câteva exemple:
- cuvinte cheie care nu au nicio legătură cu tematica site-ului tău. Să zicem că site-ul tău este despre animale de companie, iar cuvintele cheie predominante se referă la păsări de curte. Ei bine, este un exemplu de cuvânt cheie ales greșit;
- cuvinte cheie care nu sugerează o acțiune de cumpărare a produsului oferit de tine. Gândește-te la doi utilizatori: unul care caută „jocuri PS5”, iar un altul care caută „jocuri PS5 cu livrare gratuita”. Care dintre cei doi crezi că va avea impulsul de a cumpăra de la tine?
2. Vizitatorii nu găsesc rapid ceea ce caută
Este un lucru știut că un vizitator petrece în jur de 15 secunde pe o pagină, înainte de a trece mai departe.
Ca să ai rezultate, vânzări în cazul nostru, vizitatorii tăi trebuie să fie direcționați exact către pagina care prezintă informația sau oferă spre vânzare exact ceea ce caută acești oameni.
Soluția la această problemă este, bineînțeles, structurarea cât mai simplă și, în același timp, intuitivă a informațiilor de pe site-ul tău.
3. Navigarea pe site-ul tău este foarte dificilă
Pentru a evita această problemă, asigură-te că vizitatorii tăi beneficiază de cea mai bună experiență de utilizare (UX). Aceste probleme sunt de genul:
- meniu de navigare care creează confuzie;
- text și imaginile sunt afișate fără nicio noimă în pagină;
- site-ul se încarcă greu;
- design-ul site-ului este de slabă calitate și nu este construit în concordanță cu tendințele în domeniu.
Dacă și site-ul tău este în aceeași situație, ar trebui să te gândești serios la un upgrade.
4. Canalul tău de vânzare (Sales Funnel) este posibil să nu fie setat corect
Cum spuneam și mai devreme, nu oricine îți vizitează site-ul va cumpăra ceva de pe el. De fapt, doar o foarte mică parte din acești vizitatori vor deveni clienți sau poate se vor abona la lista ta de mail-uri.
O să te întrebi, probabil, cum rezolvăm și această problemă? Simplu, făcând un canal de vânzare (sau Sales Funnel, cum este cunoscut de obicei).
Dar nu e suficient să creezi acest canal de vânzări. Este foarte important ca acesta să și funcționeze cum ți-ai dori și anume să reușească conversia vizitatorilor în clienți.
Și în acest caz îți putem sugera câteva trucuri pentru optimizarea canalului tău de vânzare și de ce nu, repararea unor posibile breșe în acest sistem:
- în primul rând, setează o țintă de conversie cu ajutorul Google Analytics, aceasta te va ajuta să ții evidența conversiilor de pe site-ul tău;
- dacă încă nu ai creat o pagină de intrare (landing page) pentru ofertele tale, este timpul să te grăbești și să construiești una;
- acordă mai multă atenție butoanelor Call To Action (CTA Buttons). Ai grijă ca ele să fie cât mai atractive, „să facă cu ochiul” cu alte cuvinte, astfel sporindu-ți șansele ca vizitatorii să dea click pe acestea.
5. Ai grijă ca textele pentru vânzări să fie scrise cât mai bine
Era să uităm ceva foarte important: descrierea ofertelor sau copywriting, cum este mai cunoscut.
Nu este nicio problemă dacă nu te simți confortabil să creezi texte care să aibă „priză” la public, până la urmă nu ne putem pricepe la toate, nu-i așa? Dacă ești în această situație, sfatul nostru este că ar trebui să apelezi la un specialist – sunt șanse mari ca investiția pe care o faci să ți se întoarcă înzecit.
Dacă, totuși, vrei să faci un efort și să îți concepi singur textele, noi îți sugerăm câteva idei:
- fii original și scrie textul în așa fel încât să sune ca atunci când i-ai scrie unui bun prieten;
- pune accent pe beneficiile produselor pe care le oferi și nu doar pe caracteristicile tehnice ale acestora;
- nu uita să acorzi atenție pentru calitatea textului, „Less is always more”.
Așadar, încă mai crezi că este foarte dificil de realizat conversia utilizatorilor în clienți?
Ți-am prezentat, pe scurt, cinci dintre lucrurile de care este necesar să ții cont pentru îmbunătățirea modului de a face conversia utilizatorilor anonimi ai site-ului în clienți. Evident că acest subiect este unul foarte complex, iar dacă ți se pare interesant, în săptămânile următoare, îți putem prezenta și alte trucuri, care te vor ajuta să îți atingi obiectivele propuse.
Dacă ai întrebări, sau poate ai nevoie de ajutor pe această temă, nu ezita să ne contactezi.
Pe marțea viitoare.