Aproape pentru fiecare afacere, SEO și SEO local sunt factori esențiali în a ajuta la trimiterea potențialilor clienți către site-ul tău, în urma căutărilor online. Deși SEO tradițional este un instrument foarte important pentru îmbunătățirea vizibilității site-ului tău la o scară cât mai mare, există câteva diferențe între SEO și SEO local.
Pentru firmele mai mici, SEO local este cea mai bună cale de a se face cunoscute în aria locală unde își desfășoară activitatea, ajutându-le pe acestea să stabilească conexiuni cu afaceri din zona lor.
Indiferent de dimensiunea afacerii tale, dacă ești în căutarea unor modalități care să te ajute să îți îmbunătățești SEO-ul local, iată câteva sfaturi pe care le poți implementa în strategia ta actuală de marketing pentru afaceri.
1. Adaugă pagini cu locația ta
Motoarele de căutare îți examinează site-ul, atunci când găsesc site-uri care au potriviri similare, pe care le pot furniza ca rezultat în paginile căutării. Așadar, implementarea unei pagini dedicate locației companiei tale, indiferent dacă ai una sau mai multe locații, va permite motoarelor de căutare să localizeze site-ul tău și să ofere căutătorului o soluție adecvată nevoilor sale.
Consistența este esențială. Asigură-te că adresa locației tale este reprodusă identic pe toate celelalte platforme, cum ar fi paginile de socializare. De asemenea, dacă în viitor vei modifica în vreun fel aceste date de pe site, este foarte important să le actualizezi și pe celelalte site-uri și platforme.
2. Ia în considerare colaborarea cu o agenție locală
Atunci când vei dori să faci acest pas important de îmbunătățire a clasării în rezultatele căutărilor Google, o bună idee ar fi să iei în considerare consultarea unui expert SEO, care va ști exact cum să procedezi pentru creșterea traficului pe site-ul tău. Cum spuneam și mai sus, dacă afacerea ta este una mică, cu o arie de acoperire locală, cel mai indicat este să alegi să lucrezi cu o agenție de SEO locală.
Ca exemplu, dacă afacerea ta are sediul în Ploiești, găsirea unei agenții locale, care să te ajute cu implementarea SEO, s-ar putea dovedi a fi foarte benefică, deoarece ei vor ști de ce ai nevoie pentru ați îmbunătăți clasamentul în rezultatele căutărilor Google pentru acea zonă. Pentru cei ce caută asemenea servicii, noi, cei de la NetFan, furnizăm servicii de web design și SEO în zona Ploiești și București, care îți pot ajuta afacerea să se claseze mai bine în rezultatele locale ale Căutărilor Google.

3. Profită la maxim de serviciul oferit de Google My Business
Una dintre cele mai eficiente modalități de a-ți îmbunătăți clasarea pe Google Maps, împreună cu locul pe care te plasezi în rezultatele locale ale căutărilor Google, este prin profilul de companie. Pe pagina de profil a companiei tale se pot afișa fotografii reprezentative afacerii tale, programul de lucru, recenzii, cât și locația companiei tale. Astfel îți poți gestiona profilul de companie prin serviciul gratuit „Google My Business”. Procedând astfel, va trebui ca datele despre afacerea ta să se potrivească cu cele de pe site-ul tău și, de asemenea, să fie prezentate într-o manieră profesională și să prezinte perfect afacerea ta.
4. Crearea de conținut original centrat pe aria ta locală de activitate
Indiferent dacă scrii o postare pe blog, despre un eveniment local caritabil sau, pur și simplu, un articol care prezintă aspecte despre afacerea ta, categoric acest lucru poate face diferența. Compunerea articolului în care subiectul se referă la ceva care se întâmplă local în aria ta de activitate poate atrage atenția potențialilor clienți.
Crearea unei pagini pe site-ul tău, dedicată postărilor de articole de blog cu referire la date de interes local, împreună cu apariția datelor despre locația afacerii tale, va însemna că site-ul tău va fi indexat de motoarele de căutare și va avea o poziționare net mai bună în rezultatele Google.
5. Utilizarea unor termeni folosiți în limbajul uzual în zona targetată
Poate nu te-ai gândit la asta, dar folosirea unor termeni folosiți cu preponderență în limbajul local (regionalisme) pe site-ul tău, categoric va aduce un plus. Dacă nu știi sigur ce cuvinte cheie să utilizezi, există instrumente care îți permit să găsești o serie de cuvinte cheie, pe care să le poți încorpora în articolele tale pentru a îmbunătăți în continuare clasamentul Google.