Magazin Online de Succes: 6 Sfaturi Esențiale de Design și Experiență pentru Prima Vânzare Garantată

Atunci când ai prima ta vânzare pe un magazin online care a necesitat un efort susținut pentru a-l pune pe picioare, ai un sentiment unic de satisfacție.
Finalizarea primei tale tranzacții – poate pentru unii sună destul de banal, dar optimismul generat de acest „eveniment” îți dă un imbold să mergi mai departe și încrederea că munca depusă până în acel moment nu a fost în zadar.
Cu toate acestea, nu trebuie să te lași dus de val și e bine să fii conștient că aducerea primului client este, de cele mai multe ori, o luptă lungă și dificilă.
Pentru a-ți face această „luptă” mai ușor de câștigat și pentru a genera primele tale vânzări în comerțul electronic fără a cheltui o mulțime de bani, am pregătit câteva sfaturi extrem de utile, axate pe design și experiența utilizatorului:
1. Regula de aur: Simplitatea contează cel mai mult
Regula de aur de care trebuie să ții cont atunci când proiectezi noul tău magazin online este aceea de a păstra totul cât mai simplu cu putință.
Cu cât vei avea mai multe elemente care distrag atenția (anunțuri intruzive, bannere aglomerate, ferestre pop-up excesive etc.), cu atât interesul unui potențial client este distras și, implicit, șansele finalizării unei vânzări scad simțitor.
Așadar, păstrează un design clar, curat și simplu, punând accentul principal pe produsele tale și pe procesul de vânzare. Fiecare element ar trebui să aibă un scop clar.
2. Identitatea vizuală a companiei tale trebuie să fie o prioritate
Atunci când fac cumpărături online, oamenii doresc să cumpere de la magazine online consacrate și de încredere, nu de la site-uri care arată amatoristic sau dau impresia că sunt special construite pentru a înșela clienții.
Pentru a putea construi încrederea de care ai nevoie pentru a genera vânzări consistente prin intermediul magazinului tău online, va trebui să tratezi cu foarte mare seriozitate problema identității vizuale a brandului tău.
Identitatea vizuală este, dacă vrei, sufletul afacerii tale de comerț electronic: creează notorietate companiei tale, te deosebește de concurenții direcți și toate acestea, puse împreună, au un rol important în creșterea vânzărilor. Investește într-un logo profesional, o paletă de culori coerentă și un stil grafic unitar.
3. Gândește din perspectiva unui potențial client (User Experience - UX)
Pentru ca magazinul tău online să aibă „priză” la public și să genereze conversii, trebuie să gândești totul din perspectiva unui client. Pune-te în locul său și imaginează-ți experiența de cumpărare. Un client își dorește, în mod fundamental, cel puțin două lucruri:
- Un site ușor de navigat și intuitiv.
- Un site bine conceput, care face ca procesul de comandă să fie unul facil și rapid.
Simplu, nu-i așa? Așadar, dacă vrei rezultate bune, ține cont de aceste principii de User Experience (UX) la fiecare pas al construirii magazinului tău.
4. Folosește imagini de cea mai bună calitate pentru produse
Este un lucru unanim cunoscut că imaginile de calitate măresc rata de conversie (de exemplu, studii recente au arătat că folosirea unor imagini de calitate în design-ul unor website-uri a crescut conversiile cu până la 40%). Te asigurăm că acest fapt are un rol mult mai important în cazul unui magazin online.
Gândește-te doar că nimeni nu ar cumpăra un produs „pe nevăzute”, citind doar o descriere care, de cele mai multe ori, nu oferă foarte multe informații vizuale. De aceea, dacă vrei ca oamenii să cumpere produsele tale, trebuie să le arăți exact ceea ce cumpără, folosind imagini de cea mai bună calitate.
Oferind clienților posibilitatea de a vizualiza imagini profesionale și de a studia produsul din cât mai multe unghiuri (cu funcții de zoom, de exemplu), vei ajuta la o creștere semnificativă a vânzărilor. Pentru a te asigura că produsele tale sunt prezentate impecabil și atrag atenția, colaborează cu un fotograf profesionist care să surprindă esența și calitatea acestora.
5. Oferă descrieri de produse ușor de citit (scanabile)
Ai putea fi tentat să crezi că o descriere amănunțită și foarte lungă a unui produs dintr-un magazin online este o idee foarte bună. Ei bine, trebuie să știi că nu toți utilizatorii vor avea răbdare să o citească integral.
Conform unor studii, majoritatea vizitatorilor unui site citesc doar aproximativ 20% din textul de pe o pagină web. Oamenii au tendința să nu citească conținutul cuvânt cu cuvânt, ci scanează pur și simplu textul în căutarea expresiilor cheie și a informațiilor importante pentru ei. Așadar, dacă vrei să fii sigur că informația esențială ajunge la client și, implicit, să se genereze o vânzare, este util să faci conținutul „scanabil”.
Ce înseamnă un conținut „scanabil”? Pentru a genera un text ușor de parcurs, ar trebui să ții cont de câteva reguli:
- Divizează conținutul: Folosește subtitluri clare, indiferent dacă este vorba despre descrieri de produse, postări pe blog sau o pagină oarecare.
- Propoziții și paragrafe scurte: Asigură-te că sunt concise și la obiect.
- Folosește caractere îngroșate (bold): Atrag atenția asupra informațiilor cheie și punctelor importante.
- Utilizează liste cu marcatori (bullets): Perfecte pentru a diviza „blocuri” mari de texte și a prezenta informații într-un format digerabil (similar cu modul în care îți enumerăm noi aceste idei).
6. Categorii și Navigare Intuitive
Nimic nu este mai frustrant pentru un client decât o organizare haotică a paginilor de categorii și a paginilor de produs.
Dacă, de exemplu, un utilizator al magazinului tău ar trebui să navigheze printr-o mulțime de meniuri și click-uri pentru a ajunge la produsul care îl interesează, fii sigur că imediat va părăsi site-ul și va merge la concurență. Sigur nu îți dorești asta, nu-i așa?
Pentru a evita acest lucru, asigură-te că categoriile de produse și paginile de produs sunt ușor de navigat. Oferă clienților tăi posibilitatea de a căuta produsele pe care le doresc, apoi de a le filtra în mod cât mai relevant pentru specificul tipului de produs comercializat (de exemplu, pentru un magazin de haine, produsele se pot filtra în funcție de culoare, mărime, brand etc.).
Așadar, cu cât navigarea este mai intuitivă, cu atât mai repede clienții tăi vor găsi ceea ce caută și cu atât mai mult vor fi încântați să cumpere.
Nu uita de Designul Responsive pentru Magazinul Tău Online!
Deși am menționat-o în alte articole, este crucial să detaliem și acest aspect:
Magazin online cu design responsive
Este oficial: utilizarea dispozitivelor mobile a surclasat desktop-ul ca mijloc principal pentru navigarea pe Internet. Și ghici ce: asta include mai cu seamă cumpărăturile online.
Pe scurt: dacă dorești să atragi și clienții care folosesc în mod exclusiv dispozitivele mobile pentru a-și face cumpărăturile online, trebuie să te asiguri că site-ul tău este complet adaptat utilizării pe mobil (telefoane sau tablete). Un design responsive care se adaptează oricărui ecran este acum o cerință fundamentală pentru succesul oricărui magazin online.
În loc de concluzie: Transformă-ți Ideea în Realitate!
Proiectarea unui magazin online în mod sigur nu este o sarcină la îndemâna oricui, dar după ce ai citit acest articol, din care ai putut afla câteva dintre cele mai importante sfaturi de Web Design pentru un magazin online, ai la dispoziție un punct de plecare solid. Aceste sfaturi te vor ajuta să îți proiectezi singur un site de comerț electronic sau să știi exact ce cerințe să-i prezinți unei firme specializate care să-ți finalizeze proiectul.
Dacă vrei să discutăm despre noul tău magazin online și cum te putem ajuta ca ideea ta să devină realitate – tot ce trebuie să faci este să ne trimiți un mesaj aici. Suntem gata să te sprijinim!