De curând, Google a publicat un ghid SEO avansat, care conține cele mai bune practici pentru a avea un magazin online de succes.
Astfel, Google a adăugat o secțiune nouă în pagina sa dedicată dezvoltatorilor de aplicații web, unde s-a axat pe sfaturi pentru site-urile de comerț electronic. Cu toate că aceste noi informații sunt destinate în principal dezvoltatorilor, ele pot fi foarte utile oricărui administrator al unui magazin online.
Așadar, în cele ce urmează, îți vom prezenta un rezumat al celor mai bune practici recomandate de Google pentru crearea unui site de comerț electronic:
1. Care sunt locurile unde poate apărea conținut de comerț electronic pe Google
Tradițional, Google este considerat ca fiind un motor de căutare a informațiilor generale pe Internet. Dar, dacă încă nu știai, Google înseamnă mult mai mult decât atât – cuprinde servicii care sunt strâns legate de aplicațiile mobile, dar și de cele pentru desktop.
Noul ghid ne arată cum conținutul magazinului tău online poate apărea în mai multe locuri, decât tradiționala pagină de căutare. Aceste locuri sunt:
Astfel, datele despre produs sunt, în mod clar, cel mai important tip de conținut, care împreună cu alte tipuri de informații (imagini, locația magazinului etc.) sunt de ajutor cumpărătorilor în procesul de achiziționare de produse sau servicii online.
În acest context, Google recomandă promovarea produselor prin recenzii, oferte sau chiar transmisiuni live pe Youtube, Facebook, Instagram etc.
2. Adăugarea datelor despre produsele tale
Datele structurate te pot ajuta ca produsele din magazinul tău online să apară în căutările Google. Noul ghid de bune practici recomandă câteva moduri de a indica Google informații despre produsele tale și, în mod explicit, care anume dintre produsele tale dorești să apară pe Google prin încărcarea unui feed pe platforma Google Merchant Center.
3. Acordă o deosebită atenție adreselor URL pentru magazinul tău online
Să lămurim ce este acela un URL. Adresa URL vine de la Uniform Resource Locator. Așadar, o adresă URL nu este altceva decât adresa unei resurse unice de date de pe internet (în cazul nostru, adresa unei pagini de pe site-ul nostru).
După cum poate știai, o bună structurare a URL-urilor de pe site-ul tău, va ajuta Google să indexeze eficient paginile site-ului tău. O structură de adrese URL construită neglijent nu poate aduce decât dezavantaje site-ului sau magazinului tău online, din simplul motiv că această structură poate produce confuzie sau poate determina ca părți importante ale site-ului să fie ignorate de Google.
Concret, o structură optimă a URL-urilor site-ului tău ar trebui să ajute motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul paginilor. Iată câteva sugestii:
- minimizează numărul de URL-uri alternative, care returnează același conținut, pentru a evita ca Google să adreseze mai multe cereri site-ului tău decât este nevoie;
- în cazul în care textul din compunerea acestor URL-uri este redactat cu litere mici și mari, va trebui să te asiguri că acestea sunt redactate cu un sigur fel de caractere, astfel Google va putea mult mai ușor să indexeze paginile magazinului tău online;
- asigură-te că fiecare pagină are un URL unic;
- o bună idee este aceea de a include cuvinte relevante în conținutul URL-urilor, astfel Google va înțelege mult mai bine despre ce este vorba în pagina respectivă.
4. Asigură-te că secțiunea de navigare a magazinului tău online este adecvată pentru roboții de căutare ai Google
În egală măsură, atât cumpărătorii cât și motoarele de căutare trebuie să aibă posibilitatea să înțeleagă foarte ușor despre ce este vorba pe site-ul tău și unde pot găsi ceea ce caută folosind partea de navigare.
Ce trebuie făcut și în această privință din punctul de vedere al bunelor practici pentru comerț electronic?
În principiu, ar trebui să urmăm un traseu logic prin adăugarea în primul rând de link-uri din meniul principal al site-ului către paginile de categorii ale magazinului, din paginile de categorii către paginile de sub-categorii și, în final, de aici către paginile de produs.
Ce trebuie să reținem din aceste informații pe care le-am prezentat mai sus:
Este un avantaj important, pe care Google îl aduce noilor afaceri, care au lansat sau poate doresc să lanseze propriul magazin online.
De asemenea, ajută profesioniștii din domeniu să adopte aceste noi recomandări pentru o mai bună optimizare SEO a magazinelor online.