Când este momentul potrivit să apelezi la marketingul digital: înainte sau după lansarea site-ului tău?

Te gândești, de ceva timp, la noul tău site, unul foarte atrăgător și cu funcționalități după cele mai moderne standarde și de abia aștepți să îl vezi online. La o primă vedere, ai putea spune că marketingul digital este ceva nu neapărat necesar să îl abordezi chiar de la început. Până la urmă, nu ai cum să începi să îți atragi clienții, până ce site-ul tău nu este pus în funcțiune, nu-i așa? Ei bine, aici ai parțial dreptate.

Realitatea este, însă, alta: dimpotrivă, chiar acum este momentul perfect pentru a arunca o privire asupra marketingului digital. O să te întrebi, poate, de ce? Păi, e foarte simplu: cu o strategie de marketing bine pusă la punct, vei fi sigur că noul tău site beneficiază de toate resursele de marketing, perfect înglobate încă din start, gata pentru a fi valorificate exact la momentul în care ai nevoie.

Săptămâna aceasta, te vom ajuta să înțelegi de ce este o tactică care va lucra în avantajul tău. Dar, mai întâi de toate, hai să lămurim: ce este, mai exact, marketingul digital?

1. Ce este marketingul digital?

Marketingul digital este un termen care se referă la o gamă largă de activități, pe care trebuie să le întreprinzi pentru a atrage, vinde și păstra, ulterior, clienții folosind o multitudine de mijloace digitale. Acest proces include totul, de la marketing prin mail la strategia de social media. Așadar, răspunsul întrebării din titlul nostru este cumva cu dus și întors. Pentru că soluția corectă poate fi oricare dintre cele două variante.

2. Cum știi pe ce tip de marketing digital să te concentrezi?

Diferite companii pun accent variat pe diferite tipuri de marketing digital. Este și normal să fie așa. Dar, de ce crezi că este totul așa de firesc? Ei bine, poate cea mai pertinentă explicație ar fi aceea că sunt de o perioadă mai lungă pe piață și au avut oportunitatea de a aloca suficient timp pentru a-și cunoaște propriul public.

Așadar, cheia unui marketing digital eficient este înțelegerea modului în care audiența ta se comportă online și găsirea celor mai bune mijloace ca mesajul tău să își atingă ținta.

Tot acest proces implică alocarea unui timp suficient pentru cercetarea și crearea unui profil al potențialului tău client, iar în acest mod vei ajunge să înțelegi, de exemplu, ce platforme de social media sunt folosite cel mai mult timp de publicul tău țintă. În funcție de acest aspect poți deduce ce termeni de căutare ar putea introduce pe Google și ce mesaje de marketing îi vor atrage către serviciile sau produsele tale.

3. În ce fel ar trebui ca acest lucru să-ți afecteze site-ul în etapa de dezvoltare?

De exemplu, dacă ți-ai propus să utilizezi publicitate de tip PPC (Pay Per Click), trebuie să ai o idee clară despre unde vrei să ajungă potențialii clienți pe site-ul tău și cum vor fi direcționați de acolo către finalizarea achiziționării unui produs sau serviciu pe care îl oferi.

De asemenea, o strategie care este de cele mai multe ori câștigătoare este crearea unor pagini cu un conținut bogat de informații sau chiar a unui blog, care te poate ajuta să generezi trafic organic din căutările Google și îți poate oferi o mulțime de subiecte grozave pentru crearea de postări de marketing pe rețelele sociale.

Găsirea, încă de la început, a celui mai eficient mod în care site-ul tău va fi structurat pentru a găzdui conținutul de care ai nevoie, va însemna că, pe viitor, nu va trebui să îți faci mari probleme cu privire la eventuale modificări care pentru a le opera îți va lua mai mult timp, decât te-ai putea aștepta.

Așadar, în mod evident, site-ul tău este destinația finală pentru potențialii tăi clienți, iar pe măsură ce te conectezi cu aceștia folosind o serie de tehnici de marketing digital, ar fi bine să ai totul pus la punct, încă de la bun început.

4. Dar atunci când site-ul tău este deja online?

OK, acum avem totul pregătit pentru a putea folosi fără probleme diversele metode de marketing digital. Ce urmează? O etapă foarte importantă și anume efectuarea celor mai „fine reglaje”, ca totul să meargă ca la carte.

În momentul în care noul tău site este online, acesta va începe să fie indexat de motoarele de căutare, astfel oferindu-ți o nouă serie de instrumente analitice numai bune de valorificat (Google Analytics, Google Search Console etc.). Din acest punct, poți deveni proactiv în ceea ce privește implementarea eficientă a strategiei tale de marketing digital și, de asemenea, evaluarea performaței acesteia – atât din punctul de vedere a ceea ce este integrat în site-ul tău, cât și legat de modul de funcționare al diferitelor fațete ale marketingului digital, înainte de efectuarea oricăror eventuale ajustări.

Cum te poate ajuta NetFan?

Pe lângă faptul ca ai pe cineva alături de tine, care să te ajute să aduci la viață acel site la care visezi, noi te putem îndruma pas cu pas în implementarea unei strategii eficiente de marketing digital.

Când spunem pas cu pas, ne referim la faptul că putem pune umărul de la efectuarea unei cercetări de piață timpurii, până la conceperea unei strategii de conținut și SEO eficiente, cât și lansarea de campanii PPC și email.

Pentru a afla mai multe detalii despre cum ar putea arăta o strategie eficientă de marketing digital, contactează-ne!

S-ar putea să te intereseze și:

netfan cookie man

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea acestora.