Indiferent de modelul tău de afaceri, mesajele cheie sau publicul țintă, ar fi o idee bună să îți adaptezi strategia de marketing în ton cu sărbătorile.
Dacă ai o afacere care se axează pe marea masă a consumatorilor, „sezonul sărbătorilor” este momentul în care aduce cele mai mari venituri și profituri pe măsură.
Dacă afacerea ta este una care este axată pe servicii, atunci această perioadă este una în care este posibil să fii mai liniștit, dar în mod ideal, publicul tău încă navighează, plănuiește pentru anul viitor, luând în considerare poate și ceea ce oferi tu.
Ultima perioadă a fost un pic altfel, cu pandemia, iar cheltuielile oamenilor s-au reorientat în principal către articole esențiale, în defavoarea satisfacerii anumitor „capricii”, care nu cu puțin timp în urmă tuturor ni se păreau lucruri absolut normale.
Conform ultimelor date statistice, se pare că în perioada imediat următoare va avea loc o tendință de creștere cu până la 14% pentru vânzările de comerț electronic și aproximativ 9% pentru retail-ul de vacanță în general. După cum observi, cifrele și așteptările sunt pozitive, iar singura ta sarcină este să profiți și să găsești cele mai bune modalități de a-ți promova produsele sau serviciile pe care le oferi.
Acum este momentul potrivit pentru a reevalua modul de promovare folosit în trecut și de a-ți adapta strategia de marketing noilor condiții de piață. Dacă deja te întrebi cum ar trebui să arate o asemenea strategie, în cele ce urmează îți vom da câteva idei pe care le poți implementa acum, chiar înainte de începerea sezonului.
1. Oferte cât mai simple
Cardurile cadou sunt o metodă foarte bună de a atrage clienți noi. Cei care sunt deja familiarizați și au fost mulțumiți de produsele tale, vor putea oferi carduri cadou familiei sau prietenilor lor, forțându-i astfel să încerce magazinul tău. Este de asemenea o variantă foarte viabilă de a fi luată în calcul și pentru companiile care oferă servicii (ca de exemplu serviciile digitale oferite de Net Fan).
În același mod, dacă oferi un card cadou drept bonus ori de câte ori clienții tăi cumpără de o anumită sumă, îi încurajezi să se întoarcă și să cheltuiască bani și după sărbători.
Și nu în ultimul rând poți câștiga mai mulți cumpărători noi de la fiecare client actual, promovând aceste carduri drept cadoul perfect.
2. Încearcă să înțelegi care sunt nevoile publicului tău
Împarte publicul în categorii, apoi stai puțin și gândește-te de ce are cea mai mare nevoie fiecare grup de clienți. Care sunt așteptările lor de la firma ta?
Ce vrem să spunem cu asta: de exemplu, dacă majoritatea clienților tăi sunt oameni foarte ocupați cu joburile lor, este posibil ca aceștia să nu aibă timp să facă cumpărături și să caute cadouri. Astfel, poți profita și oferi un ghid de cumpărături și servicii de împachetare cadouri, lucru care ar putea satisface nevoile acestora.
Cu alte cuvinte, dă publicului tău exact ceea ce are nevoie.
3. Examinează cu atenție datele analitice
Observă ce funcționează pentru afacerea ta pentru a genera venituri. De unde provine cea mai mare parte a traficului de pe site-ul tău, consultând serviciul gratuit Google Analytics? Care reclame sunt mai benefice pentru afacerea ta? Ar trebui să cheltui mai mulți bani pe publicitatea online sau cea clasică?
Așadar, examinează totul, de la ratele de deschidere ale email-ului, până la strategia de social media. Verifică dacă ești pe aceeași platformă pe care publicul tău petrece cel mai mult timp, adaugă alte rețele sociale dacă este cazul și, nu în ultimul rând, asigură-te dacă este eficientă interacțiunea ta cu acești potențiali clienți.
4. Frecventează cât mai multe evenimente cu putință
În principiu, oamenii sunt dispuși să participe la diverse târguri sau expoziții, în funcție de timp și de interesul lor personal. Nu ar fi un lucru rău să urmărești ce evenimente de acest fel au loc în apropierea ta și la care ar fi în avantajul tău să fii prezent. De exemplu, dacă vinzi hăinuțe pentru copii, poate un stand de haine cu tematică de sărbători la un târg local este o modalitate excelentă de a ajunge la clienți noi și a le arăta produsele tale.
În concluzie: adaptează-ți strategia de marketing în așa fel încât să fii întotdeauna pregătit pentru actualizări
Într-o piață unde totul este într-o continuă schimbare, este foarte greu de prevăzut ce lucruri ar putea avea succes și ce ar putea eșua. Așadar, fii gata să schimbi totul din mers și să renunți la promoțiile care nu funcționează.
Dacă ceva merge bine, profită de aceasta oportunitate pentru a ajunge la un public cât mai larg. Vezi care sunt semnele unei campanii de succes, repetă și perfecționează continuu lucrurile care aduc rezultate, astfel vei putea avea vânzări mai bune chiar și în vremuri dificile cum sunt cele provocate de această pandemie de coronavirus.