Săptămâna aceasta, vom discuta despre ce ar trebui să ții cont pentru a pune la punct o strategie SEO, care să te ajute la creșterea traficului organic pe site-ul tău.
Dar, ca de obicei, mai întâi să lămurim la ce se referă o strategie SEO.
Ei bine, o strategie SEO sau abordare SEO, dacă vrei, este practic un proces de planificare și implementare a unor etape care, în final, să ducă la îmbunătățirea clasării organice a site-ului tău în rezultatele motoarelor de căutare.
Acum, când am lămurit și această „problemă”, hai să vedem care sunt pașii pentru a crea o strategie SEO câștigătoare:
1. Analizează performanța SEO actuală a site-ului
Dacă nu ai nicio idee despre cum funcționează, în prezent, site-ul tău din punct de vedere SEO, atunci este destul de greu sau aproape imposibil să pui la punct un plan, care să îți aducă rezultate.
De aceea, elaborarea strategiei trebuie să înceapă prin a evalua performanța curentă a site-ului, iar ca punct de pornire ar trebui să ai în vedere cel puțin două aspecte:
- vizibilitatea organică a site-ului tău;
- clasarea pe anumite cuvinte cheie.
Pentru atingerea acestui prim obiectiv, poți folosi instrumente plătite, ca MOZ sau Semrush sau o variantă gratuită Google Keyword Tool.
2. Creează o listă de cuvinte cheie
Așadar, cum procedezi pentru a găsi cuvintele cheie pentru strategia ta? Un prim pas ar fi acela de a-ți pune câteva întrebări simple în legătură cu produsul sau serviciul pe care vrei să îl promovezi. Pune-te în situația unui potențial client și gândește-te cam ce cuvinte ai folosi pentru a găsi un produs sau serviciu de care ai nevoie.
De exemplu, cineva care caută să își cumpere anvelope de iarnă ar putea să fie interesat de o comparație între mărci. Sau, dacă oferi servicii de web design, așa, ca noi, ne gândim că oamenii cercetează adesea cum pot face singuri anumite lucruri, înainte de a cere ajutor calificat.
3. Creează pagini individuale pentru fiecare serviciu sau produs pe care îl oferi
Când vine vorba de clasarea în primele rezultate ale căutărilor Google, încercarea de a ajunge acolo sus folosind un anume cuvânt cheie poate fi, de cele mai multe ori, dacă nu foarte greu, aproape imposibil. Ei, aici e momentul în care trebuie să joci inteligent și să fii cu un pas în fața concurenței.
Profită la maximum de așa-numitele „subiecte pilon” (pillar topics) pentru a crea o postare sau o pagină, care oferă utilizatorilor o imagine de ansamblu a ceea ce oferi potențialilor clienți. Ca idee, aceste pagini sau subiecte pilon pot fi comparate cu un sumar, în care oferi o descriere generală despre anumite subiecte, pe care le vei detalia în alte postări.
Orientativ, numărul de subiecte pentru care creezi aceste pagini pilon ar trebui să coincidă cu nevoile afacerii tale, cum ar fi numărul de produse sau servicii pe care le oferi. Această abordare va ajuta potențialii clienți să îți găsească site-ul prin intermediul motoarelor de căutare mult mai ușor.
4. Creează un blog
Blogging-ul este un mod foarte eficient de a apărea în primele rezultatele căutărilor Google și de a atrage cât mai mulți vizitatori pe site, care îți pot deveni clienți, la un moment dat. Până la urmă, fiecare postare pe blog este ca o nouă pagină web și, implicit, o oportunitate suplimentară de a te clasa cât mai bine în SERP (Search Engine Results Pages).
Dacă afacerea ta nu are încă un blog, noi îți recomandăm să creezi unul cât mai curând.
5. Fii la curent cu noutățile și cele mai bune practici în materie de SEO
Similar cu marketingul, domeniul SEO este într-o evoluție continuă. A fi la curent cu tendințele și cele mai bune practici în domeniu este o strategie foarte importantă, iar pentru aceasta sunt o mulțime de locuri unde vei putea găsi cele mai noi informații din domeniu. Îți oferim aici câteva variante,care sunt de notorietate în domeniu: MOZ, SEOBook, Search Engine Land sau blogul nostru. 🙂
Pe scurt, creează o strategie SEO câștigătoare, care să îți susțină obiectivele afacerii tale
Clasarea în primele pagini de căutare poate fi un proces dificil și de lungă durată. Deși poate părea facil să creezi conținut concentrat în jurul cuvintelor cheie cu trafic intens, această strategie nu te ajută să îți atingi obiectivele de afaceri.
În schimb, trebuie să ai o strategie SEO, care să te ajute în mod real să răspunzi nevoilor tale individuale de afaceri, ca de exemplu găsirea unor cuvinte cheie cu un trafic mai redus, derivate sau similare cu cele cu trafic intens și cu ajutorul cărora îți vei putea atinge obiectivele propuse.
Dacă toate cele prezentate în acest articol ți se par complicate, nu ezita să ne contactezi.
Pe marțea viitoare! 😉