Cum să ai un site de succes? Poate te gândești că a fi prezent online este începutul și sfârșitul strategiei tale de marketing digital. Cu toate acestea, s-ar putea să te înșeli, deoarece site-ul tău trebuie să îndeplinească anumite standarde care te vor ajuta să ai succes în afaceri. A avea un site care să fie online dar în același timp funcțional și în primul rând de a convinge oamenii să îl viziteze este doar începutul. Poți fi sigur că și concurenții tăi fac cel puțin același lucru ca și tine. De aceea site-ul tău trebuie proiectat și construit astfel încât orice vizitator care ți-a accesat site-ul, va dori să rămână acolo și să fie captivat de conținutul acestuia.
Dar nu e suficient doar atât, important este ca ei să se revină de cât mai multe ori și să distribuie conținutul site-ului prietenilor sau cunoștințelor lor. Toate acestea sunt foarte ușor de realizat în teorie, dar practic este extrem de dificil de atins. Vestea bună este că sfaturile și cuvintele potrivite venite din partea unor profesioniști, cu stabilirea unor obiective clare și precise pe o perioadă rezonabilă de timp, îți vor aduce rezultatele râvnite. Astfel site-ul tău trebuie să fie foarte ușor de utilizat, să ofere o navigare facilă, cu comenzi intuitive care să îi ajute pe vizitatori să găsească exact ceea ce caută. Apoi toate acestea trebuie gestionate într-un mod în care să se mențină toate aceste atuuri și să răspundă în același timp oricăror modificări ale tehnologiei sau dinamicii mediului de afaceri.
Iată în cele ce urmează câteva sfaturi de bază care, dacă este necesar, ar trebui să îți ajute afacerea, indiferent de tipul și mărimea acesteia, să atingă un nivel decent al prezenței online de care are atâta nevoie:
Gândește-te mai întâi la ce dorești să obții de la site-ul tău
Înainte de a te așeza la birou pentru a începe să-ți construiești site-ul, pune-ți mai întâi de toate întrebarea ce anume obiective îți dorești să atingi. Unele site-uri sunt construite pentru comerț electronic, altele ca o extensie a unui proces complex de branding sau pur și simplu ca o invitație pentru ca oamenii să vină în contact cu afacerea ta. Dacă ai o viziune clară încă de la început, atunci sigur vei construi ceva cu o fundație foarte solidă.
Învață de la cei mai buni
Uitați-vă mai întâi la site-urile care vă plac foarte mult și întreabă-te cu au ajuns ei la acel rezultat. Ar putea fi o abordare vizuală, o idee de navigare sau efectiv tipul de conținut pe care îl oferă. Nu, nu este nicidecum vorba de copierea altor site-uri, ci doar a te inspira de la ei. Ia totul doar ca exemplu și trece totul prin filtrul propriei viziuni despre afacerea ta.
Alege cele mai potrivite combinații de culori
Un bun exemplu de cum să ai un site de succes, este și alegerea paletei de culori pentru site-ul tău este mai mult decât o chestiune simplă de estetică. Este știut faptul că diverse combinații de culori transmit anumite mesaje din punct de vedere emoțional și sociologic. De exemplu, negrul denotă seriozitate iar albul inspiră prospețime, dar trebuie ținut cont că internetul este o platformă globală. Astfel culorile au semnificații diferite în diverse părți ale lumii, așa că ar fi bine să te asiguri că ai luat în considerare mesajul alegerii combinațiilor cromatice înainte de a lua decizia finală.
Păstrează consistența identității tale de marcă
Marca ta este imaginea afacerii pe care o prezinți întregii lumi. Aceasta ar trebui să transmită în cel mai clar mod posibil, „personalitatea” afacerii tale (cine ești, ce faci și cum faci) și ar trebui sp capteze atenția potențialilor tăi clienți într-o fracțiune de secundă. Crearea unui brand puternic este un proces foarte dificil și, dacă ai lucrat din greu pentru a-l atinge, este absolut necesar să aplici acest branding pe toate platformele disponibile. Asta înseamnă că toate materialele tale pt social media și orice tip de print, precum și prezența online, trebuie să prezinte acel branding, în ceea ce privește apariția vizuală și modul de adresare pe care îl vei utiliza în orice comunicare scrisă. Acest tip de consistență nu va întări mesajul tău de marcă, ci va întări reputația voastră ca organizație profesională și de încredere.
Design responsive
Design responsive înseamnă că site-ul tău funcționează și pe dispozitive mobile la fel cu se întâmplă și pe desktop, lucrul acesta nemaifiind demult o opțiune ci o necesitate. În general oamenii doresc să aibă acces la conținutul online indiferent de locul în care se află și dacă acest lucru înseamnă un site care se încarcă și rulează în același mod pe smartphone-uri, tablete, dispozitive iPhone și laptop-uri, atunci asta este ceea ce trebuie să oferiți. Nu este vorba doar de a avea o interfață prietenoasă cu utilizatorul, este faptul că în momentul de față Google clasifică site-urile după criteriul „mobile first„ și nu ca in urmă cu puțin timp după criteriul desktop first. Așadar, dacă site-ul tău nu este unul responsive, atunci acesta nu va mai fi indexat de Google, nu va mai apărea în rezultatele căutărilor și chiar dacă prin absurd să spunem că va fi găsit într-un fel sau altul, toți vizitatorii își vor pierde foarte rapid răbdarea pentru că acel site va fi foarte greu de folosit.
Centrarea pe client
Este firesc să vezi afacerea din punctul de vedere al propriei tale experiențe, dare trebuie să îți amintești că potențialii și actualii tăi clienți pot avea un punct de vedere puțin diferit. Prin urmare, este vital să te pui în situația clienților tăi atunci când revizuiești design-ul și conținutul blogului tău. Ce anume vor căuta și cât de ușor vor putea găsi acea informație? Ce soluții îi oferi nevoilor clienților tăi? Te sfătuiesc să iei în considerare răspunsurile la aceste întrebări cheie pentru a putea realiza un design eficient.
Asigură-te că toate link-urile de pe site sunt funcționale
Dacă link-urile de pe site-ul tău nu funcționează, treaba aceasta ar putea avea un impact dezastruos. Vizitatorii vor presupune că această problemă este cauzată de de administrarea defectuoasă a site-ului tău, iar concluzia lor va fi că, dacă nu ești suficient de profesionist pentru a avea grijă de propria ta prezență online, în mod sigur nu vei fi suficient de profesionist pentru a face afaceri cu ei. Aceleași link-uri nefuncționale pot avea un impact negativ și asupra clasamentului site-ului tă în rezultatele căutărilor Google. Adevărul este că, chiar dacă linku-urile au fost setate corect atunci când site-ul a fost lansat pentru prima dată, acestea pot să nu mai funcționeze odată cu trecerea timpului, deci este obligatoriu să folosiți în mod regulat anumite instrumente pentru a verifica aceste eventuale probleme.
Opțiuni multiple de contact
Faceți în așa fel ca să fie foarte ușor pentru vizitatorii tăi să te contacteze, oferindu-le cât mai multe opțiuni posibile, cum ar fi adresa de e-mail, telefon, Twitter, Facebook etc. Asigurarea acestor legături înseamnă că bătălia a fost câștigată doar pe jumătate, totuși, în ceea ce privește eficiența va conta foarte mult în construirea relației pe termen lung sau loialității clienților tăi.
Cum să ai un site de succes? Lucrează doar cu profesioniști!
Evident, aproape oricine ar putea fi tentat să economisească bani făcând anumite compromisuri la un moment dat prin neglijarea unor aspecte aparent mai puțin importante atunci când vă construiți strategia de marketing. Dacă utilizați serviciile unor experți profesioniști în domenii precum marketingul, designul web, grafica sau dezvoltarea online, acest lucru nu trebuie privit ca pe o cheltuială ci ca o investiție. Lucrând cu oamenii potriviți, la rândul lor și banii investiți în site-ul tău vor putea fi recuperați de foarte multe ori. Toate aceste sfaturi sunt extrem de eficiente, dar ele sunt, de asemenea, genul de lucruri benefice pe care orice profesionist cu experiență le va aduce afacerii tale.
De aceea, o agenție de web design profesionist îți va arăta exact cum să ai un site de succes și cum să îți stabilești strategia pentru ca prezența ta online să fie cât mai eficientă cu putință