Telefon: 0747 823 423

Alegerea font-urilor pe care le utilizezi pe site-ul tău ar putea părea la o primă vedere lipsită de importanță, dar de fapt acestea pot avea un rol crucial pentru ca design-ul tău să aibă succes.

Conținutul paginilor site-ului tău înseamnă mai mult decât atât! Dacă ai petrecut foarte mult timp și ai depus eforturi considerabile pentru a crea conținut pentru site-ul tău, atunci ți-ar plăcea ca acesta să poată fi citit cu ușurință. Dacă este plictisitor, ilizibil sau redactat cu un font necorespunzător, atunci textul tău cu siguranță va fi ignorat.

Acordând timp pentru a te gândi cum conținutul site-ului tău ar arăta cel mai bine, este cel puțin la fel de important ca timpul petrecut cu verificarea calității acestui text.

Iată câteva sfaturi pentru ca afișarea textului de pe site-ul tău să arate într-adevăr foarte bine:

Totul este ca font-ul ales să fie în ton cu afacerea ta

Cu siguranță font-urile se folosesc în momentul potrivit la locul potrivit. Un font rotunjit, scris de mână poate fi perfect pentru o școală sau afacere locală, dar nu și pentru o mare corporație IT. Este, de asemenea,important să luați în considerare utilizarea unei combinații de fonturi în cazul în care cele folosite la titlu nu pot fi foarte lizibile dacă sunt folosite și pentru redactarea conținutului articolului respectiv.

Este recomandat să luați în considerare dacă stilul și forma unui font avantajează felul în care va arăta site-ul tău și dacă poate avea un impact pozitiv în ceea ce privește experiența utilizatorilor care folosesc platforma voastră.

Nu exagerați

Există o mulțime de font-uri securizate pentru web (de exemplu Google Fonts), care vă vor satisface nevoile atunci când vine vorba de a fi în ton cu site-ul tău, dar la fel de bine utilizarea unor font-uri nepotrivite poate duce la anularea muncii voastre. În mod ideal, ar trebui să utilizați nu mai mult de trei fonturi pe întreg site-ul și să experimentați mai multe variante ale acestora (diferite dimensiuni și grosimi). Utilizarea unui număr mare de fonturi, grosimi și dimensiuni poate face ca o pagină să pară dezordonată și neprofesională, ceea ce poate avea un impact semnificativ asupra lizibilității site-ului vostru.

Așadar, luați în considerare un font principal, un font pentru corpul textului și un font de afișare secundar, cum ar fi un stil scris de mână pentru testimoniale, dacă este necesar.

Setați ierarhia

Dacă tot textul arată exact la fel pe tot site-ul, atunci ierarhia mesajului tău va fi complet pierdută. Ziarele și site-urile de blog sunt un exemplu fantastic de conținut, cu o ierarhie clară, deoarece folosesc dimensiunile fontului pentru a face diferența între titlurile principale și articolele mai puțin importante, Această modalitate excelentă de a face ca informațiile să iasă în evidență fătă a utiliza un alt font.

Utilizarea de culori contrastante

De asemenea, puteți face ca mesajele voastre să iasă în evidență folosind o combinație de culori foarte contrastantă, care va ajuta la atragerea atenției utilizatorului. Încercați pe cât posibil să utilizați o culoare care este asociată mai degrabă mărcii voastre.

Concepeți mai întâi conținutul textului de pe site-ul vostru

Pentru a crea un conținut de calitate este nevoie de timp, de aceea va trebui să vă rezervați ceva timp și pentru a vă gândi la aspectul vizual al acestuia. Conținutul site-ului vostru nu trebuie să fie un bloc mare și plictisitor de text static care te face să nu ai niciun chef să îl citești! Gândirea modului de afișare a textului nu numai că va aduce beneficii din punct de vedere vizual site-ului vostru, dar va fi mai facil să captezi interesul publicului tău.

Reducerea ratei de respingere (bounce rate) reprezintă o parte esențială a procesului de conversie a clienților, astfel afișând un mesaj atrăgător, și ușor de navigat prin el este foarte important.

Folosind aceste sfaturi simple, puteți adăuga un plus de valoare aspectului site-ului vostru. Faceți doar o încercare și veți vedea ce bine o să arate site-ul vostru. Puteți găsi câteva exemple, aici.