Lansarea unui site în 2024: 10 pași de care să ții cont (și sunt foarte importanți chiar toți)

Aveam zilele trecute o discuție cu un client ai vechi despre ce pași trebuie făcuți înainte de lansarea unui site. De aici ne-a venit ideea de a scrie un articol despre acest subiect atât de actual pe blogul nostru.

Așadar, a sosit momentul să îți lansezi noul tău site. Și ești foarte hotărât să faci o primă impresie grozavă. Dar de unde știi că ești pregătit pentru treaba asta?

Dacă presupunem că ceva mai mult de 90% din primii vizitatori sunt atrași de aspectul estetic și funcționalitatea site-ului tău dar și de informația oferită, iar restul până la 100% nu apreciază în mod special designul elegant și mai degrabă doar mesajul extras din conținutul tău, este foarte important să te concentrezi asupra dorințelor utilizatorilor tăi, indiferent din ce categorie fac parte aceștia. Până la urmă, dorești să atragi mulți vizitatori și dacă este posibil o mulțime de venituri.

În prezent, sunt multe lucruri de luat în considerare pentru lansarea unui site. În primul rând, trebuie să te asiguri că site-ul tău este pregătit să aibă succes în contextul actual. Pentru a te ajuta, iată 10 dintre cele mai importante aspecte pe care ar trebui să te concentrezi la lansarea noului tău site în 2021.

1. Asigură-te că brandul tău este unul consistent

O primă bună impresie a site-ului tău are, în primul rând, de-a face cu estetica – cum arată, citește și „se simte”. Acest lucru înseamnă că mesajele tale și culorile care le susțin sunt un aspect foarte important de luat în considerare. Asigură-te că știi importanța culorilor, atunci când vine vorba de marketing.

Acest aspect ar trebui să fie de la sine înțeles, dar fii sigur că mesajul tău transmite exact ceea ce dorești cu adevărat. În cazul în care vizitatorii site-ului tău observă unele erori, ar putea gândi că afacerea ta funcționează în același mod. Verifică dacă ortografia, gramatica și mesajele sunt corecte și fă asta de câteva ori, până vei fi sigur că totul este în regulă.

Ca un tot unitar, mesajul transmis împreună cu marca saubrandul tău trebuie să fie consistente. Dacă promovarea se face pe mai multe căi (online, offline etc.), asigură-te că pictogramele folosite, culorile, imaginile sau fonturile sunt aceleași pe toate canalele tale de comunicare.

2. Înainte de lansarea unui site, testează-l din punct de vedere al experienței utilizatorului (UX)

Dincolo de aspectul estetic, este foarte important ca site-ul tău să funcționeze foarte bine. Dacă site-ul este unul de comerț electronic, care oferă asistență online în timp real (instant messaging) pentru clienți, verifică experiența utilizatorului, în ceea ce privește modul de desfășurare a comunicării. De exemplu, dacă ai un chatbot, ai făcut unele teste ale interfeței de conversație?

Va trebui să efectuezi teste pentru a verifica dacă există linkuri care nu funcționează (broken URL’s). Există o serie de instrumente gratuite excelente, cum ar fi Sitechecker sau Google Webmaster, care fac acest lucru.

De asemenea verifică dacă ai adăugat o pagină 404 și ai inclus acolo un link către prima pagină a site-ului. Făcând acest lucru foarte simplu, vei reduce drastic rata de respingere și îți vei menține vizitatorii implicați.

3. O bună optimizare SEO

Google folosește mai mult de 200 de criterii pentru a clasifica conținutul unui site. Desigur, nu toate sunt evidente, dar urmarea unor linii directoare cheie te va ajuta să te clasezi în primele rezultate de pe motoarele de căutare.

Pentru un SEO eficient, la lansarea unui site, ar trebui să iei în considerare utilizarea de cuvinte cheie consistente în titluri, meta descrieri și conținutul postărilor tale. La fel ca mai sus și în acest caz sunt disponibile instrumente de căutare cuvintelor cheie, cum ar fi WordStream sau Ubersuggest.

Obținerea de backlink-uri de calitate te va ajuta, de asemenea, să te clasezi foarte bine în căutări. Ce înseamnă asta? Să construiești relații cu alte companii, pentru a vă conecta conținutul și implicit să vă ajutați reciproc. În cele din urmă, concentrarea majorității eforturilor tale pe oferirea vizitatorilor exact a conținutului căutat de aceștia ar trebui să fie obiectivul tău cel mai important.

4. Optimizarea pentru mobil

În ziua de astăzi, mai mult de jumătate din vânzările online provin de pe smartphone-uri. Deci, nu ar trebui să fie o surpriză faptul că cea mai mare parte a vizitatorilor tăi vor reveni doar dacă site-ul tău este optimizat pentru mobil.

Începând cu un design responsive, lucrurile sunt mai ușoare pentru toată lumea. Site-ul tău ar trebui să fie conform cu orice dimensiune de ecran (mobil, tabletă sau desktop). De aseemenea, ar trebui să încerci pe cât posibil să comprimi dimensiunile imaginilor de pe site, deoarece viteza de încărcare este direct proporțională cu dimensiunea acestora. Utilizarea AMP-urilor (Accelerated Mobile Pages) te poate ajuta, de asemenea, să nu lași vizitatorii să aștepte mai mult decât ar trebui, pentru ca paginile site-ului să se încarce.

5. Fă o verificare a căilor de conversie

Înainte de lansarea unui site trebuie luate în calcul diferite aspecte ca de exemplu rata medie de conversie a utilizatorilor care te vizitează pentru prima dată este de aproximativ 2%, iar pentru asta cu siguranță vei dori să nu lași nimic la voia întâmplării, înainte de lansarea site-ului. Fiecare persoană care te vizitează este cu un pas mai aproape de a deveni un client, care va putea plăti pentru ceea ce tu ai de oferit. Sunt foarte multe lucruri de făcut pentru a te asigura că aceste persoane se convertesc în clienți.

Asigură-te că formularele de înscriere, contact sau captare de date sunt concepute și construite perfect. Pune-ți câteva întrebări:

  • Căile de comunicare se finalizează cu succes?
  • Sunt aceste căi ușor de utilizat?

De asemenea la lansarea unui site, fă în așa fel încât CTA (call to action) să fie foarte vizibil și care să îndemne utilizatorii să ia legătura cu tine, pentru a afla mai multe de ce servicii sau produse oferi.

De exemplu, eMag a construit mesajul CTA (call to action) promovându-și unul dintre punctele sale forte și anume serviciul Genius, printr-un banner și un mesaj sugestiv, iar în partea de jos a acestuia sunt câteva pictograme, care prezintă principalele beneficii oferite clienților.

Exemplu Call to Action prezentarea serviciului Genius de la emag

La fel, iată cum Vegis, un magazin online de produse pentru sănătate, promovează campania de reduceri de 25% la alimentele organice, printr-un mesaj CTA dispus în partea superioară a site-ului, iar mai jos sunt promovate și alte oferte curente sau beneficii pentru clienții săi.

vegis call to action example lansare website 2021

De asemenea, aceasta promovare este distribuită abonaților și pe email.

vegis email call to action example lansare website 2021

În concluzie, înainte de a-ți lansa site-ul, ar fi un plus dacă ai lua în considerare și aceste tehnici de atragere de noi clienți care dacă vor fi mulțumiți de ceea ce le oferi sigur se vor reîntoarce și posibil să te recomande și altor persoane.

6. Tratează cu foarte mare seriozitate securitatea site-ului tău

Majoritatea profesioniștilor din domeniul digital sunt îngrijorați de potențialele atacuri cibernetice asupra site-urilor. Asta înseamnă că trebuie să faci tot ce îți stă în putință pentru a proteja securitatea site-ului tău și, implicit, a datelor personale ale clienților tăi.

Asigură-te că ai un certificat SSL potrivit. Acest lucru te va ajuta să protejezi datele clienților în timpul tranzacțiilor, conectărilor la contul personal de pe site. Alte măsuri de securitate includ instalarea de filtre SPAM, limitarea numărului de încercări de conectare și utilizarea unui sistem CAPTCHA, pentru a îți putea proteja formularele de orice încercare de înscriere falsă.

7. Folosește un serviciu de analiză a site-ului

Platformele de analiză măsoară comportamentul vizitatorilor site-ului tău. Aceste servicii captează valori precum numărul de vizitatori pe care îl primiți, cât timp rămân pe site, ce pagini accesează și dacă urmează unele linkuri.

Datele colectate de aceste platforme sunt esențiale pentru performanța viitoare a marcii/brandului tău pe canalele digitale. Utilizează aceste informații pentru a construi următoarea campanie sau strategie de marketing și astfel veți avea beneficii mai devreme decât ați proceda altfel.

Google Analytics este platforma cea mai cunoscută pentru aceste servicii. Bineînțeles, există și altele cum ar fi Piwik, Mixpanel sau Adobe Analytics. Așadar, nu uita să instalezi unul dintre aceste servicii înainte de lansare.

8. Creează politici și regulamente

Fără nicio îndoială, pandemia de COVID-19 a schimbat radical modul în care facem lucrurile.

La lansarea unui site, Pentru a-ți asigura clienții de la bun început că ai în vedere siguranța lor înainte de toate, elaborează un set de politici în acest sens. Politica ta COVID-19 ar trebui să evidențieze ce proceduri ai implementa, în cadrul serviciului companiei tale, pentru a proteja produsele clientului tău de la manipularea coletelor și până la livrare. Vei face în așa fel încât să asiguri cele mai înalte standarde de igienă și măsuri de distanțare socială? Ei bine, atunci concepe aceste reguli și fă-le cunoscute pe site-ul tău.

Același lucru este valabil și pentru orice reglementări prind protecția datelor. În UE și, implicit, în România, aceasta înseamnă respectarea strictă a regulilor GDPR și înseamnă că va trebui să soliciți vizitatorilor permisiunea de a instala cookie-uri.

9. Testează, testează și iar testează

Te apropii de lansare. A fost o muncă grea, dar frumoasă.

Înainte de a apăsa butonul de lansare, trebuie să testezi fiecare aspect al performanței site-ului tău. Aceasta ar trebui să includă:

  • Experiența utilizatorului pe site;
  • Navigarea pe desktop și mobil;
  • Aspectul site-ului pe diferite browsere;
  • Butoane pentru rețele sociale;
  • Viteza de încărcare;
  • Orice linkuri rupte (care nu funcționează);
  • Certificat SSL.

După finalizarea testării și imediat înainteade lansărea unui site, verifică dacă există greșeli minore de ortografie ori gramaticale sau erori estetice. Pentru aceasta, poți utiliza un instrument online sau poate un plugin WordPress pentru a-ți corecta conținutul. De asemenea, ar trebui să ceri ajutorul unei alte „perechi de ochi” pentru a verifica erori, inconsecvențe sau probleme de mesagerie instant pe fiecare pagină.

10. Promovează-ți site-ul

În sfârșit totul este în regulă și ești gata de marea lansare! Nu rata șansa de a-ți promova site-ul. Sub nicio formă!

Dacă dorești să generezi conversii, atunci includerea CTA-ului într-un email sau prin automatizarea mesajelor SMS va stimula interesul potențialilor clienți. Oferirea de beneficii unice în avans poate crește, de asemenea, participarea și te va ajuta să fii cu un pas înaintea concurenței.

De exemplu, la un moment dat, McDonald’s a folosit o promoție prin SMS, pentru a încuraja instalarea aplicației lor, în schimbul unui sandviș gratuit.

Mult succes cu lansarea site-ului tău!

Lansarea este un moment interesant și, uneori, frustrant. Deși nu există garanția succesului, faptul că site-ul tău arată și funcționează la capacitatea optimă te va ajuta să atragi atenția primilor vizitatori.

Odată cu parcurgerea celor 10 pași de mai sus, sperăm că ți-am oferit o bază solidă pentru o lansare de succes a website-ului tău. Așadar, atunci când va sosi momentul, noi îți dorim mult succes!

S-ar putea să te intereseze și:

netfan cookie man

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea acestora.