logo netfan web design

Lucrul de acasă. 10 sfaturi esențiale

Lucrul de acasă îi este datorat în mare parte actualei pandemii de coronavirus și în mod clar trebuie să ne conformăm acestei tendințe tot mai răspândite, tendință care se pare că va deveni din ce în ce mai mult o regulă pentru viitorul apropiat. Odată ce te-ai obișnuit cu acest mod de viață, lucrul de acasă poate fi o experiență satisfăcătoare și productivă, dar totuși poate fi un pic dificil să obții și să menții un echilibru sănătos de la început.

Așadar, pentru a face acest lucru confortabil pentru tine, este necesar să operați câteva modificări legate de rutina și obiceiurile voastre obișnuite.

1. Organizează-ți un spațiu dedicat special pentru lucrul de acasă

Trecerea de la confortul patului direct la cel mai apropiat spațiu de birou de lucru, sau chiar să vă luați laptopul și să începeți lucrul de sub plapumă este foarte puțin probabil să fie cea mai productivă variantă pentru voi!

Alegeți un spațiu adecvat pentru „biroul de acasă” și configurați-l cu toate echipamentele de care aveți nevoie. Ar fi de preferat ca această zonă de lucru să aibă un trafic minim pentru ceilalți membri ai familiei, așa că evitați bucătăria cu orice preț!

Ideal ar fi un loc unde să puteți închide ușa în urma voastră, acest lucru permițându-vă să lucrați fără a fi distrași.

2. Definiți-vă foarte clar programul de lucru

Stabilirea unei limite clare între lucrul de acasă și viața personală este esențială pentru a putea fi eficienți. Desigur, poate fi necesar să vă abateți de la programul vostru de lucru din când în când în situații cu adevărat importante, dar nu trebuie să devină o obișnuință iar limitele pe care le definiți vor trebui să joace un rol cheie în eficiența muncii și de ce nu a sănătății personale, ajutându-vă să vă mențineți productivitatea în timpul orelor de lucru.

Organizați-vă timpul eficient, astfel încât să vă puteți atinge obiectivele de lucru, înainte de a lua o pauză pentru a vă bucura de o relaxare binemeritată.

3. Familiarizați-vă cu tehnologia folosită pentru lucrul de acasă

A lua legătura cu clienții este foarte facil atunci când aveți la îndemână tehnologia potrivită. Lucrând de acasă veți avea nevoie de ceva imaginație și pregătiri prealabile pentru a avea siguranța că veți putea comunica eficient cu clienții voștri.

De exemplu, înainte de a iniția o convorbire video ar fi foarte indicat să rulați câteva teste pentru a vă asigura că microfonul și camera web sunt configurate corect și nu în ultimul rând să verificați și dacă conexiunea la internet funcționează corespunzător!

4. Importanța rutinei de fiecare dimineață

Respectarea rutinei de fiecare dimineață poate avea un impact foarte important atunci când vine vorba de a te pregăti mental pentru o zi productivă la biroul de acasă. Gândiți-vă la rutina voastră curentă și vedeți dacă obiceiurile voastre vă avantajează pentru a fi cât mai eficienți pentru lucrul de acasă.

Unii dintre noi nu au nevoie decât să meargă să își prepare cafeaua de dimineață și înceapă treaba, alții poate au nevoie de o meditație scurtă sau poate o tura de alergare în jurul blocului și sunt apți de încă o zi de muncă. Așadar experimentați și gasiți care este cea mai bună rutină a dimineții pentru fiecare dintre voi.

5. Stabiliți câteva reguli de bază în locuința voastră

Dacă nu locuiți singuri, este foarte important să stabiliți niște reguli de bază, astfel încât ceilalți membri ai familiei să știe ce pot și ce nu pot face în timpul programului vostru de lucru. Aceste reguli pot varia de la caz la caz, dar o regulă de „nu deranjați până la ora 17.00” sau un simplu semn „nu deranja” atârnat de ușa „biroului de acasă”, ar putea ajuta la evitarea unei întreruperi neașteptate și potențial jenante pe timpul desfășurării unui apel telefonic sau video!

6. Faceți-vă o listă zilnică de activități pentru a vă menține concentrați

Nu cred că este nimic mai eficient decât o lista bună de activități zilnice, o listă care să ajute să vă organizați eficient lucrul de acasă. La sfârșitul fiecărei zile, notați fiecare sarcină pe care nu ați putut-o duce la bun sfârșit, astfel încât aceste sarcini să vă fie proaspete în minte pentru următoarea zi lucrătoare. Încercați să subliniați cele mai importante 5 sarcini din lista zilnică și să stabiliți o regulă pentru a le rezolva cu prioritate.

7. Programați-vă pauze regulate și pe cât posibil ieșiți afară la aer curat

Răsfățați-vă cu pauze în punctele cheie ale zilei, deorece acest obicei vă va ajuta să rămâneți motivați și să vă ocupați mai eficient de sarcinile de serviciu. O pauză de 10 minute de la ecranul computerului pentru a vă relaxa cu un pahar cu apă sau suc de fructe este un mod excelent de a vă reîncărca bateriile sau o pauză în care să vă bucurați de o masă delicioasă este o altă pauză importantă în timpul orelor de lucru.

Nu subestimați niciodată importanța ieșirii în aer liber, acest lucru vă va ajuta să aveți o stare de bine. Ieșiți la o plimbare cu câinele vostru, faceți o plimbare rapidă sau ieșiți pur și simplu afară pentru a respira niște aer curat. Veți observa diferența imediat, garantat!

lucrul de acasă

8. Identificați și încercați să nu fiți distrași de diferite lucruri din jurul vostru

Lucrul de acasă are avantajele sale dar și unele dezavantaje evidente cum ar fi pierderea concentrării datorită faptului că riscăm ca atenția noastră să ne fie distrasă de diverse lucruri din jurul nostru.

Încercați să identificați chestiunile care sunt cel mai probabil să vă distragă atenția și luați imediat măsuri de a depăși aceste provocări. De exemplu:

  • Zgomotul ambiental – cumpărați niște căști cu opțiunea de anulare a zgomotului (noise cancelling headphones);
  • Senzația de foame – pregătiți din timp câteva mese și gustări sănătoase;
  • Rețelele sociale – opriți aplicațiile sau cel puțin notificările în timp ce munciți. Lucrul de acasă înseamnă în principal să rămâneți concentrat pe ceea ce faceți.

Înainte de toate suntem cu toții oameni și mai întotdeauna suntem predispuși la a fi ademeniți de un mesaj venit din partea unui prieten sau la o navigare rapidă pe internet, dar aceste strategii simple ne pot ține sub control.

9. Hidratați-vă cât mai des

Simplul fapt că sunteți tot timpul hidratați joacă un rol cheie în menținerea concentrării, creșterea performanței mentale și evitarea oboselii. Încercați să aveți tot timpul la îndemână o sticlă cu cantitatea apă obligatoriu a fi consumată în ziua respectivă și așezați-o pe birou pentru a vă reaminti să luați din când în când câte o înghițitură.

10. Fă în așa fel încât totul să pară distractiv

Această situație în care încă ne aflăm datorită pandemiei de coronavirus și care implică lucrul de acasă, este provocatoare și în același timp destul de stresantă, așa că faceți în așa fel încât să întrețineți o bună dispoziție pe tot timpul programului de lucru.

Nu contează că asta înseamnă să lucrezi purtând cele mai confortabile articole de îmbrăcăminte, să asculți muzica preferată sau să te bucuri de un prânz prelungit alături de cei dragi, doar simte-te în largul tău și asta e tot ce contează.

S-ar putea să te intereseze și:

netfan cookie man

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea acestora.