Atunci când ai prima ta vânzare pe un magazin online care a necesitat un efort susținut ca să îl pui pe picioare, ai un sentiment unic de satisfacție.
Finalizarea primei tale tranzacții – poate pentru unii sună destul de banal, dar optimismul generat de acest „eveniment” îți dă un imbold să mergi mai departe și ai încrederea că munca depusă până în acel moment nu a fost în zadar.
Cu toate acestea, nu trebuie să te lași dus de val și e bine să fii conștient că aducerea primului client este, de cele mai multe ori, o luptă lungă și dificilă.
Pentru a-ți face această „luptă” mai ușor de câștigat, am pregătit câteva sfaturi foarte utile în a genera prima ta ta vânzare de comerț electronic, fără a cheltui o mulțime de bani:
1. Cu cât mai simplu cu atât mai bine
Regula de aur, de care trebuie să ții cont, atunci când proiectezi noul tău magazin online este aceea de a păstra totul cât mai simplu cu putință.
Cu cât vei avea mai multe elemente care să distragă atenția (anunțuri, bannere, ferestre pop-up etc.), cu atât interesul unui potențial client este distras și, implicit, șansele finalizării unei vânzări scad simțitor.
Așadar, păstrează un design clar, curat și simplu, punând accentul pe vânzări.
2. Identitatea vizuală a companiei tale trebuie să fie o prioritate
Atunci când fac cumpărături online, oamenii doresc să cumpere de la magazine online consacrate și nu de la tot felul de site-uri apărute peste noapte și care arată în așa fel încât dau impresia că sunt special construite pentru a înșela clienții.
Pentru a putea construi încrederea de care ai nevoie pentru a genera vânzări consistente prin intermediul magazinului tău online, va trebui să tratezi cu foarte mare seriozitate această problemă a identității vizuale.
Identitatea vizuală pentru firmă este, dacă vrei, sufletul afacerii tale de comerț electronic: creează notorietate companiei tale, te deosebește de concurenții direcți și toate acestea puse împreună au un rol important în creșterea vânzărilor.
3. Gândește din perspectiva unui potențial client
Pentru ca magazinul tău online să aibă „priză” la public, trebuie să gândești totul din perspectiva unui client. Ajută să te gândești că un client își dorește cel puțin două lucruri:
- un site ușor de navigat;
- un site bine conceput, care face ca procesul de comandă să fie unul facil.
Simplu, nu-i așa? Așadar, dacă vrei rezultate bune, ține cont de cele de mai sus.
4. La construcția unui magazin online e bine să folosești imagini de cea mai bună calitate
Este un lucru unanim cunoscut că imaginile măresc conversiile (de exemplu, studii recente au arătat că folosirea unor imagini de calitate în design-ul unor website-uri a crescut conversiile cu până la 40%). Te asigurăm că acest fapt are un rol mult mai important în cazul unui magazin online.
Gândește-te doar că nimeni nu ar cumpăra un produs, așa, pe „nevăzute” și citind doar o descriere, care de cele mai multe ori nu oferă foarte multe informații. De aceea, dacă vrei ca oamenii să cumpere produsele tale, trebuie să le arăți ceea ce cumpără, folosind imagini de cea mai bună calitate.
Oferind clienților posibilitatea de a vizualiza niște imagini profesionale și de a studia produsul din cât mai multe unghiuri, va ajuta la o creștere a vânzărilor.
5. Oferă clienților o descriere, care poate fi citită cu foarte mare ușurință
Ai putea fii tentat să crezi că o descriere amănunțită a unui produs dintr-un magazin online este o idee foarte bună. Ei bine, trebuie să știi că nu toți utilizatorii vor avea răbdare să o citească.
Conform unor studii, majoritatea vizitatorilor unui site citesc doar aproximativ 20% din textul de pe o pagină Web. Oamenii au tendința să nu citească conținutul cuvânt cu cuvânt, ci scanează pur și simplu textul în căutarea expresiilor cheie, cuvintelor care sunt importante pentru ei. Așadar, dacă vrei să fii sigur că informația ajunge la client și, implicit, să se genereze o vânzare, e util să să faci conținutul „scanabil”.
Acum, o să te întrebi poate ce este acela un conținut „scanabil”. Ei bine, pentru a genera un text „scanabil”, ar trebui să ții cont de câteva reguli:
- divizează conținutul, indiferent că este vorba despre descrieri de produse, postări pe blog sau o pagină oarecare;
- asigură-te că propozițiile și paragrafele sunt scurte și la obiect;
- folosește caractere îngroșate (bolduite), pentru a atrage atenția asupra informațiilor cheie;
- încearcă să utilizezi liste cu marcatori, pentru a diviza „blocuri” mari de texte (similar cu modul în care îți enumerăm noi aceste idei).
6. Categoriile trebuie să fie ușor de navigat
Nimic nu este mai frustrant pentru un client, decât o organizare haotică a paginilor de categorii și a paginilor de produs.
Dacă, de exemplu, un utilizator al magazinului tău ar trebui să navigheze printr-o mulțime de meniuri pentru a ajunge la produsul care îl interesează, fii sigur că imediat va părăsi site-ul și va merge la concurență. Sigur nu îți dorești asta, nu-i așa?
Pentru a evita acest lucru, fă în așa fel încât categoriile de produse și paginile de produs să fie ușor de navigat.
Oferă clienților tăi posibilitatea de a căuta produsele pe care le doresc, apoi filtrarea acestora în mod cât mai relevant pentru specificul tipului de produs comercializat (de exemplu, pentru un magazin de haine, produsele se pot filtra în funcție de culoare sau mărime).
Așadar, cu cât navigarea este mai intuitivă, cu atât mai repede clienții tăi vor găsi ceea ce caută și cu atât mai mult vor fi încântați să cumpere.
Mai este nevoie să îți aducem aminte că site-ul trebuie să fie și responsive?
Deși am mai spus-o în articolele noastre, o sa detaliem în câteva cuvinte și acest aspect:
Magazin online cu design responsive
E oficial: utilizarea dispozitivelor mobile a surclasat desktop-ul ca mijloc pentru navigarea pe Internet. Și ghici ce: asta include mai cu seamă cumpărăturile online.
Pe scurt: dacă dorești să atragi și clienții care folosesc în mod exclusiv dispozitivele mobile pentru a-și face cumpărăturile online, trebuie să te asiguri că site-ul tău este complet adaptat utilizării pe mobil (telefoane sau tablete).
În loc de concluzie
Proiectarea unui magazin online în mod sigur nu este o sarcină la îndemâna oricui, dar după ce ai citit acest articol, din care ai putut afla câteva dintre cele mai importante sfaturi de Design Web pentru un magazin online, ai la dispoziție un punct de plecare, care te va ajuta să îți proiectezi singur un site de comerț electronic sau să știi ce îi ceri unei firme, care să îți finalizeze proiectul tău.
Dacă vrei să discutăm despre noul tău magazin online noi te putem ajuta ca ideea ta să devină realitate – tot ce trebuie să faci este să ne trimiți un mesaj aici.