Atunci când ești implicat până peste cap în proiectarea noului tău site, este foarte greu să te decizi care dintre pagini este mai importantă.
Bineînțeles, suntem siguri că majoritatea oamenilor consideră acest lucru evident, dar vei fi surprins(ă) de cât de rar managerii de conținut sau designerii web aplică aceste cunoștințe pe propriile site-uri web pentru a beneficia de conversii îmbunătățite.
Ce vrem să spunem noi aici este că aplicarea inteligentă a unor principii simple și implementarea celor mai bune practici SEO și CRO vor aduce întotdeauna cele mai mari rezultate. Cele ce urmează să le descriem în acest articol au potențialul de a te ajuta să-ți îmbunătățești simțitor site-ul și asta cu câteva modificări la îndemâna oricui.
Să începem prin a lămuri noțiunea des întâlnită de optimizare a unui site web.
În ziua de astăzi, în mediul online oamenii vorbesc des despre „optimizare”, cuvânt frecvent utilizat în fraze precum „optimizarea pentru motoarele de căutare” (SEO) sau „optimizarea ratei de conversie” (CRO). Mai jos vom atinge aceste două probleme, iar sfaturile pe care ți le vom oferi te vor ajuta cu siguranță să le îmbunătățești pe amândouă.
Așadar, în primul rând, un site trebuie optimizat pentru utilizator. Cel mai bun mod de a vedea rapid rezultatele este prin a începe să optimizezi cele mai vizitate pagini ale site-ului tău:
- pagina principală;
- pagina „Despre”;
- pagina de blog;
- pagina de contact.
Hai să vedem despre ce este vorba. În primul rând, fiecare site este unic în felul lui, dar în general acestea sunt cele mai importante pagini dintr-un site:
1. Pagina principală (Home Page)
Pagina principală este primul contact și, implicit, prima impresie pe care și-o face un potențial client în legătură cu afacerea ta. De obicei, în mediul online ai un pic mai mult timp la dispoziție de a face o impresie bună decât în viața reală. Conform unui studiu ContentSquare.com, un utilizator petrece în jur de 62 de secunde pentru a vizualiza un site.
Știm, este foarte tentant să afișezi pe prima pagină o grămadă de lucruri pe care le consideri relevante pentru afacerea ta, dar pentru a respecta bunele practici SEO sfatul nostru este să fii moderat în această privință. Tot ce trebuie să îți reamintești aici este faptul că prima pagină a site-ului tă este abia primul pas al călătoriei și nu destinația finală. Textul, design-ul și elementele grafice de pe această pagină ar trebui să fie ghidul care să conducă potențialii clienți către alte pagini relevante ale website-ului tău.
Mai jos, iată câteva sugestii pentru o pagină principală optimizată:
- folosește un titlu mare, iar informațiile cele mai importante este bine să fie plasate cât mai în centru. De asemenea, tot aici poți pune și unul sau două butoane mari (așa numitele „Call To Action” Buttons), care să ducă utilizatorul către una din secțiunile de interes ale siteului tău;
- asigură-te că ai un meniu de navigare foarte bine definit. De cele mai multe ori, un vizitator folosește prima pagina ca punct de pornire pentru a găsi ceea ce are nevoie pe un site.
2. Pagina „Despre”
Potențialii clienți, investitorii sau chiar competitorii tăi ar putea folosi această pagină pentru a putea afla mai multe informații despre afacerea ta.
Acest tip de pagină ar trebui să includă o scurtă istorie a afacerii tale, o declarație despre viziunea și misiunea companiei tale, câteva cuvinte despre tine și nu în ultimul rând câteva recenzii de impact ale clienților.
La fel ca la pagina principala, aici am menționa doar două aspecte foarte importante pentru optimizarea SEO, pe care ar trebui să le ai în vedere:
- furnizează cele mai importante și relevante informații în partea de sus a paginii, în așa fel încât utilizatorul să nu fie nevoit să deruleze spre josul paginii;
- include cel puțin un buton CTA („Call To Action”). Aproape întotdeauna un asemenea instrument influențează vizitatorii tăi în luarea unei decizii.
3. Pagina de blog
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că blogging-ul este o metodă testată și confirmată potrivită pentru optimizarea SEO și CRO a unui website pentru anumite cuvinte cheie, legate de o anumită nișă.
Din experiența noastră, este mult mai eficient să scrii articole de blog concentrate pe anumite cuvinte cheie, mențiuni despre produsele sau serviciile oferite de tine sau, de ce nu, de a răspunde potențialelor întrebări ale clienților sau de a rezolva unele probleme, pe care le-ar putea întâmpina clienții folosind produsele tale.
Și aici informațiile trebuie structurate inteligent pentru a avea rezultate:
- afișează întotdeauna categoriile articolelor pe pagina principala a blogului. De exemplu „cele mai recente articole”, „cele mai populare articole” sau alte asemenea forme de clasificare;
- și aici CTA-urile („Call To Action”) îți vor fi de mare folos. Poți folosi această metodă pentru a oferi descărcarea de diverse resurse gratuite (ca de exemplu un mic e-book), în schimbul unei adrese de email. În general, cei care acceptă acest „schimb” sunt interesați de serviciile tale, furnizându-ți datele respective nu mai sunt niște vizitatori anonimi, iar ulterior tu poți lua foarte ușor legătura cu ei, prezentându-le diverse oferte sau informații.
4. Pagina de contact
Pentru cele mai multe afaceri mici sau profesioniști independenți, pagina de contact este probabil cea mai importantă parte a unui site.
Indiferent dacă pe pagina de contact a site-ului tău ai implementat un formular simplu de contact, o aplicație de programare a unei întâlniri, un număr de telefon sau o adresă de e-mail, aceasta este, în cele mai multe cazuri, locul în care potențialii tăi clienți iau decizia de a intra în legătură cu tine, pentru a afla mai multe detalii despre produsele sau serviciile oferite.
Dintre toate cele patru pagini despre care am discutat mai sus, pagina de contact trebuie să implice cel mai înalt grad de atenție din parte utilizatorului și, pentru a atinge această țintă, ar fi bine să te asiguri că informațiile de contact sunt poziționate întotdeauna în partea de sus a paginii.
Totodată, ajută să cuprindă o adresă de e-mail, un număr de telefon, un formular de contact, o hartă sau o adresă poștală. Și, sigur, ideale ar fi și link-uri către conturile afacerii tale de pe rețelele sociale (Facebook, Instagram, Twitter etc.).
Pe marțea viitoare!