Optimizarea vitezei de încărcare a paginilor magazinelor online. Cât este de importantă?

Optimizarea vitezei paginii ar trebui să fie o prioritate primordială pentru orice site web, dar mai cu seamă pentru magazinele online. În cazul magazinelor online, concurența este acerbă și întotdeauna există o limită greu de atins atunci când încerci să concurezi cu prețurile mici, aceasta afectând în mod clar marja de profit. Creșterea performanței site-ului și oferirea unei bune experiențe de cumpărături clienților tăi, pot ajuta foarte mult la câștigarea încrederii acestora și implicit vânzări mai mari.

Din experiența noastră cu magazinele online, am observat că potențialii clienți online nu mai au răbdarea să aștepte două sau trei secunde pentru ca o pagină se se încarce complet. Un site lent va duce în mod inevitabil la determinarea utilizatorilor de a căuta alte alternative și de a-și cheltui banii în alte magazine online. Viteza de încărcare a paginii este foarte importantă, iar mai jos veți putea găsi câteva dintre cele mai importante motive.

Experiența utilizatorului (UX), rata de respingere (bounce rate) și abandonul

După cum spuneam și mai sus, publicul larg este foarte probabil să părăsească un site web dacă acesta este foarte lent. Și putem afirma aceasta nu doar din experiență, ci din cauza faptului că au existat studii elaborate pe această temă, care ne arată că între 70-80% dintre utilizatori vor migra către alt site dacă timpul de încărcare este mai mare de 3 secunde. Aproximativ jumătate dintre utilizatorii web așteaptă o ca o pagină să se încarce în mai puțin de două secunde. Pe scurt, fiecare secundă suplimentară de care site-ul tău are nevoie pentru încărcare, aduce cu sine posibilitatea de a pierde potențiali clienți, așadar optimizarea vitezei este foarte importantă.

Chiar dacă un anumit număr de utilizatori va rămâne pe site-ul tău, cu fiecare pagină succesivă pe care o deschid, riscul de abandon va crește iar numărul clienților care finalizează cu succes o comandă va fi foarte mic din totalul numărului de vizitatori. Dacă desfășori o campanie de anunțuri (de exemplu AdWords sau Facebook Ads), acest lucru este deosebit de problematic, deoarece majoritatea banilor cheltuiți pentru a atrage oamenii pe site-ul tău vor fi irosite, fiind copleșiți de frustrare înainte de a încerca măcar să cumpere ceva. Chiar și cei care să presupunem că au cumpărat de la voi, își vor aminti sigur de experiența neplăcută avută pe site și probabil nu se vor întoarce niciodată.

Clasamentele de căutare

A fost foarte clar pentru o foarte lungă perioadă de tip că Google utilizează viteza de încărcare a paginii ca un etalon în determinarea clasamentului de căutare. În timp ce accentul se punea în principal pe versiunile desktop ale site-urilor, recent s-a anunțat că viteza paginii va fi un factor important și în cazul căutărilor mobile. Pe lângă conținutul și legăturile de calitate, performanța site-ului a devenit din ce în ce mai importantă atunci când vorbim despre accederea în fruntea clasamentului. În cazul în care nu ți-ai concentrat atenția asupra acestui aspect, ar trebui să faci acest lucru imediat, deoarece motoarele de căutare pun pe primul loc experiența utilizatorului și iubesc site-urile rapide. De asemenea, având în vedere ultimele tendințe, asigură-te că site-ul tău mobil este de asemenea foarte rapid, în special gândește-te că în prezent există din ce în ce mai mulți utilizatori care utilizează platforme mobile decât desktop.

În plus, timpul de încărcare a paginilor site-ului tău este, de asemenea, un factor foarte important utilizat pentru a determina scorul tău de calitate AdWords, ceea ce înseamnă că dacă paginile tale sunt lente, anunțurile tale vor fi clasate inferior iar costul per/click va fi mai mare.

optimizarea vitezei

Optimizarea vitezei site-ului tău și cum îl poți păstra rapid

Testarea periodică a site-ului este extrem de utilă atunci când vine vorba despre cuantificarea performanțelor și identificarea rapidă a problemelor minore înainte ca acestea să devină probleme cu adevărat grave. Unele dintre instrumentele cele mai exacte și utilizate pe scară largă sunt Google Page Speed Insigths sau Pingdom Website Speed Test. nu numai că vor evalua performanța atât pentru versiunile desktop cât și mobile ale site-ului tău, dar vor oferi, de asemenea. sugestii și sfaturi despre domeniile care au nevoie de optimizare. În timp ce afacerea ta va crește, în mod inevitabil vei avea mai multe produse, conținut mai bogat și module suplimentare în magazinul tău online. Asigură-te că faci upgrade la cea mai recentă versiune a platformei voastre (Woo Commerce, PrestaShop, Opencart sau Magento), deoarece fiecare versiune nouă vine cu o serie de îmbunătățiri importante. În plus, după adăugarea unor module sau efectuarea de modificări semnificative, asigură-te că testezi site-ul pentru a te asigura că orice pierdere a performanței nu depășește câștigul de funcționalitate sau caracteristici noi.

Optimizarea vitezei site-ului tău utilizând Google AMP (Accelerated Mobile Pages)! Am arătat mai sus importanța sporită a vitezei de încărcare a paginilor pe dispozitivele mobile și cea mai bună modalitate de a crește semnificativ performanța este cu AMP. În acest mod, paginile mobile vor fi de până la 7 ori mai rapide în comparație cu versiunile standard responsive. În același timp rezultatele tale în căutările Google vor avea eticheta AMP, asigurând utilizatorii că urmează să acceseze un site web rapid și eficient. Vestea bună este aceea că există un modul Google AMP pentru WordPress, care va crea pagini AMP pentru toate produsele, categoriile, paginile de pornire, CMS și paginile cu rezultatele căutării, scutindu-te de orice bătaie de cap legată de acest proces și îți va lăsa mai mult timp să te concentrezi pe marketing și îmbunătățirea afacerii tale.

S-ar putea să te intereseze și:

netfan cookie man

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării implică acceptarea acestora.