Așadar, te-ai hotărât: chiar vrei să îți vezi afișat site-ul pe prima pagină în căutările Google, dar nu știi sigur cum. Ei bine, după cum te-am obișnuit deja, aici e locul unde vei găsi răspunsul la unele dintre întrebările tale legat de acest subiect la modă.
În primul rând, trebuie să fii conștient că optimizarea pentru motoarele de căutare a site-ului tău, SEO pe scurt, nu este un joc rapid. Nu poți apăsa un buton și, peste noapte, site-ul tău să se poziționeze pe prima pagină Google.
SEO este o strategie pe termen lung, care dacă este implementată cum trebuie, îți va oferi rezultate bune. Ca să îți formezi o idee, în jur de 60% din paginile care se clasează pe prima pagină Google au o vechime de cel puțin trei ani. Așadar, cheia succesului este, după cum ai ghicit, răbdarea.
Bine, mai există și varianta rapidă de a ajunge pe prima pagină în căutările Google și anume prin intermediul reclamelor plătite. Sigur ai observat în partea de sus a paginilor cu rezultatele căutărilor Google – primele cinci – 10 rezultate sunt afișate pe un fundal gălbui și se specifică faptul că este un anunț plătit.
Dar nu despre reclamele plătite dorim să discutăm astăzi, ci despre cum să ajungi în mod organic pe prima pagină Google.
Pentru a-ți atinge această țintă, ar trebui să ții cont de câteva sfaturi, despre care vom vorbi în cele ce urmează:
1. De ce este așa de important să fii pe prima pagină în căutările Google
Ca să continuăm într-o notă optimistă, am dori să începem lectura noastră cu o veste bună: nu este nevoie de un buget de marketing foarte mare, ca să poți ajunge pe prima pagină Google.
În jur de 75% din utilizatorii de Internet fac click doar pe rezultatele de pe prima pagină Google. Aceștia nici măcar nu se obosesc să ajungă la a doua pagină.
Și mai important legat de influența primei pagini Google este că rezultatul afișate pe prima poziție obține aproximativ 30% din totalul click-urilor, a doua poziție cam 25% și tot așa.
Altfel zis, dacă te situezi pe cea de-a doua pagină a rezultatelor căutărilor, te poți aștepta la click-uri undeva sub 1%.
Așadar, cu cât întârzii mai mult cu implementarea unei strategii SEO pentru site-ul tău, cu atât mai mult vei rămâne în urma competitorilor.
Mai pe scurt, care ar fi principalele beneficii pentru afacerea ta, ca site-ul să apară pe prima pagină Google:
- îmbunătățirea vizibilității. Site-urile de pe prima pagină sunt văzute de exponențial mai multe persoane, decât alte site-uri, care nu au privilegiul de a ajunge în această poziție;
- generează mai multe oportunități de a încheia o vânzare;
- sporește traficul pe site-ul tău. Mai mult trafic poate aduce mai multe șanse de a avea clienți noi;
- consolidează încrederea utilizatorilor. Poziționarea site-ului tău pe prima pagină Google dovedește utilizatorilor că afacerea ta este una de încredere.
2. Alege cuvintele cheie potrivite afacerii tale
Toată lumea vorbește despre aceste cuvinte cheie. Hai să vedem ce sunt cuvintele cheie și cu ce ne ajută ele.
Cuvintele cheie sunt acele cuvinte sau expresii, care alcătuiesc interogările de căutare și pe care trebuie să pui accent, ca site-ul tău să fie găsit și afișat în primele rezultate de căutare Google. Site-ul tău ar trebui să vizeze o gamă de cuvinte care să fie relevante pentru domeniul, produsele sau marca ta.
Fiecare pagină a site-ului tău e nevoie să aibă propria listă de cuvinte cheie țintă, astfel evitându-se ca o pagină să concureze cu cealaltă.
O idee bună este folosirea unui instrument de cercetare a cuvintelor cheie sau, de ce nu, colaborarea cu o companie SEO locală, metode care pot fi de ajutor la identificarea cuvintelor cheie cu volum mare de trafic. Folosind acest mic „truc”, vei avea șanse foarte mari să ajungi cât mai sus în căutările motoarelor de căutare.
3. Redactează textele pentru a fi citite cu plăcere de oameni și nu de dragul de a înșirui cuvinte cheie fără noimă
Scopul tău din spatele sistemului de clasare în topul căutărilor Google ar fi grozav să fie acela de a furniza informații relevante utilizatorilor umani (dacă nu știai, site-ul tău este vizitat periodic și de așaziși roboți, care scanează conținutul în căutarea de diverse informații) cât mai repede și într-un mod cât mai scurt și la obiect.
Site-ul tău se va clasa mult mai bine, dacă le oferi cititorilor informații de calitate, care să fie relevante pentru ei. Astfel scriind articole informative în secțiunea de blog a site-ului tău, unde să împărtășești cunoștințele din domeniul tău, cunoștințe pe care le-ai dobândit de-a lungul timpului, vei vedea că ți se vor ivi nenumărate ocazii de a insera cuvinte cheie în textele tale.
4. Scoate în evidență locația afacerii tale
Unul dintre principalele motive pentru care oamenii folosesc Google este acela de a găsi magazine, restaurante sau diverse companii care activează în zona lor.
Asigură-te că menționezi toate locațiile în care compania ta își desfășoară activitatea, astfel încât site-ul tău să apară în rezultatele căutării Google pentru utilizatorii din zona respectivă.
5. Optimizează site-ul pentru navigarea pe mobil
Readucem în discuție ideea optimizării site-ului pentru utilizarea pe dispozitivele mobile. De ce este așa de importantă această optimizare pentru telefoane mobile? Ei bine, simplul fapt că Google folosește ca primă opțiune de indexare a site-urilor varianta mobilă a acestora.
Așadar, designul adaptat pentru mobil este o necesitate pentru a putea spera la o poziționare cât mai sus în rezultatele căutărilor Google.
6. Asigură-te că vizitatorii beneficiază de cea mai bună experiență de utilizare (User Experience – UX)
Site-ul tău ar trebui să fie ușor de navigat și să includă mesaje Call To Action (CTA) clare și inspirate, pentru a ajuta utilizatorul să găsească foarte repede și ușor informația de care are nevoie.
Aceste măsuri, poate foarte puțin importante pentru unii, vor menține utilizatorii mai mult timp pe site, acest lucru indicându-i Google că site-ul tău conține informații de calitate și merită un rang mai înalt în rezultatele căutărilor.
7. Acordă o importanță deosebită recenziilor din partea clienților
Recenziile venite din partea clienților reali sunt o dovadă foarte importantă a calității serviciilor oferite de tine. Așadar, ar fi o idee foarte bună să-ți încurajezi clienții să îți lase o recenzie pe Google My Business, Facebook, Trust Pilot etc.
Pentru a reuși să convingi clienții să facă acest lucru, ia în considerare oferirea unui mic stimulent, cum ar fi o reducere la următoarea lor achiziție.
OK, cam atât pentru săptămâna aceasta. Pe scurt:
Cu puțină muncă, o strategie bine pusă la punct, site-ul tău va ajunge, în cele din urmă, între primele rezultate ale căutărilor pe Google. Cu siguranță poți face acest lucru și singur, dar dacă vrei ca acest proces să fie mai facil, ne poți contacta pentru mai multe detalii.