Deja este o chestiune de care toți ar trebui să fim conștienți și anume că un conținut bine gândit din punct de vedere al SEO este cheia care te ajută să îți duci site-ul la un alt nivel. Pe lângă a întreține un blog cu articole interesante și adăugarea de pagini noi și atrăgătoare pe website-ul tău, sunt multe de spus despre revizuirea periodică a „mesajului” transmis publicului și actualizarea acestuia în pas cu noile tendințe.
Care să fie motivul sa modifici ceva ce, inițial, a fost de folos? Ei bine, trebuie să știi că, de-a lungul timpului, Google și-a schimbat (și o face în continuare) modul de a cataloga informațiile găsite pe site-uri și, implicit, modul de clasare a acestora în SERP (Search Engine Results Page). De aceea, acum mai mult ca oricând, un conținut proaspăt, de calitate foarte bună, este o modalitate inspirată de a atrage atenția acelor „Google Bots” și de a culege, în cele din urmă, recompensele asociate unui trafic îmbunătățit pe site și generarea de vânzări în mod organic.
Sigur, te vei întreba ce înseamnă toate acestea pentru cantitatea mai mică sau mai mare de informații, acumulate de-a lungul timpului pe site-ul tău și, la un moment dat, indexată de Google. O parte din acest conținut și-a pierdut valoarea? Răspunsul este undeva la mijloc. Totuși, ca să te asiguri că acel conținut de pe site-ul tău are potențial, programarea unor auditări periodice de conținut este cea mai bună soluție pentru a avea rezultatele dorite.
Așadar, aplicând această tactică, vei putea identifica și elimina conținutul neperformant, vei reuși să vezi care este conținutul cu potențial și să îl îmbunătățești pe cât posibil, și, nu în ultimul rând, să pui la punct o strategie de conținut nou, care să te ajute să ai o vizibilitate mai mare a afacerii tale pe Internet.
Dar hai să vedem mai departe cum facem, ca magia să se întâmple.
1. Cum facem un audit de conținut?
Mai întâi de toate, hai să vedem care este tipul de conținut, care necesită un audit periodic? Să fim sinceri, cam totul. Este extrem de important să te asiguri că paginile de bază ale site-ului tău sunt proaspete, relevante, bine conectate între ele și conțin cuvinte cheie actualizate. În afară de aceste pagini, nu trebuie neglijate nici cele mai vechi articole din arhiva blogului tău, care și ele au nevoie de o reîmprospătare.
Dar, ca să îți faci oarecum o idee, despre cum funcționează totul, hai să vedem ca exemplu de auditare chiar colecția de articole de pe blogul tău. Așadar, primul pas pe care trebuie să îl faci este să examinezi datele analitice ale articolelor și să vezi cât de performante sunt, din punct de vedere SEO.
După cum știi, postările pe blog valoroase îndeplinesc câteva sarcini cheie în numele afacerii tale:
- atrag trafic nou pe site;
- oferă valoare bazei de clienți;
- nu în ultimul rând, deschid calea spre noi vânzări.
Pe măsură ce analizezi statisticile legate de vizitele pe pagină și conversiile, vei putea identifica articolele care nu au performanțe grozave, cele care nu se mai descurcă la fel de bine cum au făcut-o în trecut și cele care sunt încă foarte interesante pentru publicul tău. Având aceste date, dacă descoperi un articol de blog care nu aduce rezultate cum ți-ai dori, este important de văzut care este cauza.
Ce trebuie avut în vedere într-o asemenea situație ca cea de mai sus? Trebuie verificat, în primul rând, dacă acel articol se referă la realități demult dispărute sau trimite către site-uri sau pagini care nu mai există sau nu mai sunt de actualitate. Totuși, dacă poți observa potențial în conținutul acelui text, dar trebuie actualizat cu un limbaj mai clar și o strategie de cuvinte cheie mai bună, atunci acestea sunt postări de blog, care cu siguranță trebuie să intre pe lista scurtă pentru o revizuire.
Bine, acum nu trebuie să ai o atitudine radicală și să începi să ștergi o mulțime de articole dintr-o dată. Dacă o mare cantitate de informație dispare brusc de pe site-ul tău, este posibil ca Google să reacționeze și să îți penalizeze site-ul și să nu îl mai afișeze printre primele rezultate ale căutărilor.
Așadar, dă dovadă de multă prudență și asigură-te că adevăratele probleme sunt eliminate – orice conținut cu potențial trebuie actualizat cu mare atenție, lucru care nu poate fi decât benefic pe termen lung site-ului și afacerii tale.
2. Cum să îți actualizezi conținutul pentru ca acesta să fie benefic pentru SEO?
Dacă deja ai identificat câteva articole, care sunt gata pentru un „facelift”, ce urmează? Poți începe prin a investiga relevanța informațiilor oferite publicului și de a vedea cât de actuale sunt link-urile prezentate, înainte de a decide cum să transformi conținutul într-unul de actualitate.
Următorul pas ar fi acela de întreprinde o mică cercetare a cuvintelor cheie, pentru a vedea ce căutări relevante sunt foarte populare pe Google. Acest lucru îți va sugera direcția către te poți îndrepta, pentru a reformula și actualiza conținutul acelor articole.
De asemenea, un lucru foarte important, de care să ții cont când refaci un articol sau orice fel de conținut de pe site-ul tău, este să eviți modificarea vechiului URL (linkul către acea pagină sau articol de pe site). De ce? O nouă adresă URL, din punct de vedere SEO ar echivala cu a începe totul de la zero, în timp ce păstrarea celei vechi va însemna că Google observă că ai reîmprospătat conținutul, păstrând în același timp valoare pe care adresa URL în cauză o câștigase deja și, posibil, o clasificare mai bună în SERP.
3. Organizarea strategiei de conținut
Un lucru extraordinar, ce vine la pachet cu auditarea conținutului site-ului tău, este tot ce vei învăța despre modul în care publicul tău interacționează cu site-ul și implicit cu afacerea ta, chestiune care, pe termen lung, îți va fi de mare folos. De exemplu, dacă observi că o anumită categorie de subiecte atrage un trafic important cantitativ și calitativ, poți dezvolta idei noi de articole, pentru a exploata la maximum această oportunitate.
Auditarea și actualizarea conținutului site-ului tău va necesita, fără îndoială, o importantă investiție de timp, iar acesta va fi probabil un factor de luat în seamă, atunci când decizi la ce conținut să renunți în totalitate, ce să păstrezi și ce să actualizezi. Așadar, asigură-te că nu ștergi conținutul care contribuie, de fapt, la succesul site-ului tău – o curățare făcută inteligent îți va da încrederea că vizitatorii tăi descoperă doar lucruri folositoare pentru ei, iar afacerea ta va beneficia din plin de această situație.
Concluzia? Una foarte simplă!
Asigurându-te că informațiile de pe site sunt proaspete, optimizate pentru SEO și, nu în ultimul rând, relevante – vei ajuta Google să clasifice paginile tale mai sus, toate acestea ducând, în final, la un trafic îmbunătățit, conversii pe măsură și rezultate în creștere.
Pe săptămâna viitoare!