Astăzi, vom analiza un subiect foarte interesant și anume site-urile de portofoliu. Vom vedea cum creăm un site atrăgător, care să îți prezinte munca într-un mod original și vom afla cele mai importante detalii de luat în calcul.
Așadar, dacă vrei ca vizitatorii sau potențialii clienți să își amintească de tine pentru următorul lor proiect, îți prezentăm 5 elemente care nu ar trebui să lipsească din site-ul tău de portofoliu.
Ah, era să uităm ce era mai important: ce este, de fapt, un site de portofoliu?
Ei bine, un site de portofoliu este un mod unic de a-ți prezenta munca și de a scoate în evidență punctele tale forte pe un anumit domeniu. Un site de portofoliu este cumva ca o platforma veșnic împrospătată cu proiectele tale, studii de caz sau cele mai noi informații despre tine. Totodată, este poate unul dintre cele mai bune moduri de a îți etala personalitatea, experiența și talentul.
Dacă ai propriul tău website, clienții te pot găsi oricând și, dacă sunt interesați, te pot contacta cu foarte mare ușurință. Așa că, dacă încă nu ești prezent online, ar trebui să te gândești foarte serios la treaba aceasta, care fie vorba între noi, nu este chiar așa de complicată și de costisitoare de realizat.
Un astfel de site de portofoliu este o modalitate excelentă pentru fotografi, designeri și o gamă largă de artiști de a-și prezenta lucrările online.
OK, destulă vorbă până acum, așa că hai să trecem direct la subiect:
1. Fii tu însuți
În niciun caz nu este o idee bună să copiezi designul site-ului altcuiva, doar pentru că ai impresia că arată extraordinar de bine. Este foarte important ca site-ul tău de portofoliu să arate exact cine ești și cât de talentat ești: prin crearea unui site după o idee originală, te vei asigura că oamenii își vor aminti de tine, când vor avea nevoie de servicii din domeniul tău de activitate.
Sunt mai multe variante de a avea un site memorabil, dintre care am aminti cu precădere două:
- fie îți construiești singur website-ul, folosind diverse servicii pe bază de abonament, cum ar fi Wix sau SquareSpace;
- fie apelezi la serviciile unei agenții locale de web design și SEO, care pentru o sumă fixă îți poate preda website-ul „la cheie” și, pe deasupra, îți poate oferi și alte servicii, cum ar fi găzduirea, mentenanța site-ului și servicii de email personalizate (de ex. hello@siteultau.ro).
2. Arată tuturor că ai personalitate. Construiește o pagină ”Despre” cât mai detaliată
Când cineva îți vizitează site-ul, acesta ar dori probabil să știe cine ești.
Aici am putea adăuga un pic de personalitate, ca de exemplu o fotografie profesională de preferat, deși în zilele noastre o imagine capturată cu un telefon mobil poate fi o alegere bună uneori.
De ce am avea nevoie de o asemenea fotografie?
Ei bine, oamenii sunt ființe sociabile și contează foarte mult să le aduci convingerea că ești într-adevăr o persoană reală, cu propriul stil, propria personalitate și identitate. Nu este un secret că creativitatea ține în primul rând de originalitate și, de cele mai multe ori, oamenii nu sunt foarte încântați de site-urile corporative fără chip, unde dacă ai vrea să discuți cu cineva ești întâmpinat de tot felul de roboți cu mesaje automate și alte chestiuni de genul acesta.
3. Viteza de încărcare a unui site de portofoliu trebuie să fie foarte rapidă
Este un lucru evident că, în zilele noastre, când totul se desfășoară în mare viteză, oamenii nu mai au prea multă răbdare și, conform unor statistici publicate de Google, nu așteaptă mai mult de trei secunde pentru încărcarea unei pagini, în caz contrar abandonând site-ul.
Așa că, alegerea unui pachet de găzduire adecvat, care să permită viteze rapide de încărcare a paginii este crucială pentru a avea succes cu site-ul tău.
Nu întotdeauna o găzduire web ieftină este și cea mai potrivită alegere, așa că alege cu atenție pentru a evita astfel de neplăceri.
4. Este foarte indicat să ai o secțiune, unde să prezinți recenziile venite din partea clienților tăi
Gândește-te cam câte șanse ai ca cineva să te creadă pe cuvânt cât de bun ești în ceea ce faci.
De aceea, recenziile venite din partea clienților tăi sunt un mod foarte important de a aduce un plus de credibilitate sau de o confirmare că ceea ce faci este de calitate și se pot baza pe serviciile oferite de tine.
5. Creează o prezentare atrăgătoare a celor mai bune lucrări ale tale
În mod firesc, atunci când faci o selecție a pieselor pe care vrei să le prezinți în portofoliul tău, vei dori să alegi cele mai bune lucrări dintre cele mai bune. Cu toate acestea, sunt câteva aspecte (repetiție de cuvinte asemănătoare, „lucrări” vs „lucruri) , pe care ar trebui să le ai în vedere:
- pune accent pe calitate și nu pe cantitate. Nu este o idee bună să îți completezi portofoliul cu fiecare lucrare pe care ai făcut-o vreodată, doar pentru a crea impresia că ai foarte multă experiență în spate. Câteva piese cu personalitate, cu un mesaj puternic vor fi întotdeauna suficiente;
- arată-ți pasiunea prin portofoliul tău. Când vine vorba de construirea unui portofoliu online, pasiunea și etica muncii tale, dacă vrei, au cel mai mare potențial de a-i da strălucire și să îl facă diferit de orice altceva de pe Internet. De aceea spunem că ar fi un lucru extraordinar să îți propui să transmiți pasiunea creativă din spatele lucrărilor tale, în cel mai bun și ingenios mod posibil.
Dacă ții cont de respectarea acestor două strategii, te vor ajuta să creezi o selecție reprezentativă pentru munca ta. Și, dacă mai adaugi și stilul tău unic în această poveste, poți să fii sigur că vei lăsa o impresie memorabilă asupra potențialilor tăi clienți și îi vei ajuta, de ce nu, în a lua decizia de a lucra cu tine.
Nu putem să încheiem, totuși, înainte de a-ți oferi și un al șaselea sfat, care tocmai ce ne-a venit în minte:
6. Fă în așa fel încât informațiile de contact să fie extrem de vizibile
Categoric, asigură-te că datele tale de contact sunt vizibile imediat, atunci când cineva îți vizitează site-ul, astfel încât persoanele cărora le place munca ta să te poată căuta imediat.
Acest amănunt poate de neluat în seamă de unii îți va spori șansele de a putea fi contactat de clienți noi.
Bineînțeles, va trebui să afișezi aceste informații atât pe o pagină dedicată de ”Contact”, dar foarte util ar fi să afișezi aceste date și în partea de sus a site-ului, în bara de navigare și nu este o idee bună să te bazezi doar pe formularele de contact.
Gândește-te la a avea mai multe moduri diferite de comunicare disponibile pentru vizitatorii tăi, ca de exemplu o adresa de email, un număr de telefon și linkuri către toate canalele de socializare relevante afișate în subsolul site-ului!