În primul rând să vedem ce este acela un „site user-friendly”. Este cumva un site care te întâmpină cu brațele deschise. Totul pe un site user-friendly este ușor de găsit, poziționat totdeauna la îndemână, structurat corespunzător și toate informațiile sunt explicate foarte clar.
O bună ergonomie a site-ului te va ajuta să crești satisfacția clienților și, bineînțeles, acest lucru va conduce la o mai bună conversie a unui simplu vizitator în client.
Acum, când după ce am lămurit care este sensul acestei noțiuni, haide să trecem și la partea practică și anume la a enumera câteva sfaturi foarte utile legate de acest concept:
1. O bară de navigare foarte bine definită
În primul rând, utilizatorii ar trebui să aibă posibilitatea de a naviga cu ușurință pe site, să înțeleagă structura acestuia și să găsească cu ușurință informația dorită. Hai să vedem cum putem realiza acest lucru:
Un meniu simplu și, în același timp, foarte bine structurat.
Referitor la meniuri, ar trebui să știi că acestea sunt principalele instrumente de navigare și, de aceea, ar trebui să te gândești foarte bine la o structură clară și logică a acestora. Categoriile și subcategoriile din meniu ar trebui să fie simple, concise, ușor de înțeles.
O căsuță de căutare ușor de utilizat
Un website cu o căsuță de căutare au un avantaj suplimentar în ceea ce privește experiența utilizatorului în contextul de față și anume de a avea un site user-friendly.
Această opțiune de căutare pe site ar oferi un și mai mare avantaj, mai ales dacă această funcție ar:
- furniza sugerarea de conținut conex;
- permite greșelile de tastare ale utilizatorilor;
- evidenția cuvintele de căutare în afișarea rezultatelor;
- afișa cele mai relevante rezultate ale căutării în partea de sus.
2. Asigură-te că site-ul se încarcă rapid
Un factor foarte important, care determină succesul unui site, este timpul de încărcare. Atunci când cineva dă click pe un link de pe site-ul tău, pagina sau secțiunea respectivă ar trebui să fie vizibilă instantaneu. După cum am mai subliniat și în alte articole de pe blogul nostru, în momentul în care durata de încărcare a unei pagini/site este mai mare de 5 sau 10 secunde utilizatorul va pleca să caute informația în alt loc de pe Internet. Poți verifica viteza de încărcare a site-ului tău folosind serviciul PageSpeed Insights oferit gratuit de Google.
Așadar, pentru a avea un site care se încarcă rapid, ar fi bine să elimini acele elemente de pe site, care nu sunt folositoare. De exemplu, foarte multe videoclipuri sau tot felul de elemente multimedia vor face ca site-ul tău să devină foarte lent.
3. Un site adaptat pentru dispozitive mobile este întotdeauna un plus
În ziua de astăzi, oamenii folosesc din ce în ce mai des dispozitive mobile pentru a căuta informații pe Internet, așa că este evident că un site optimizat pentru utilizarea mobilă este o chestiune obligatorie.
Aici, în lumea dispozitivelor mobile, schema de navigare este puțin diferită, față de un dispozitiv cu ecran mare (desktop, laptop etc.). De exemplu, butoanele trebuie poziționate și dimensionate, astfel încât să poate fi citite și accesate cu ușurință.
4. Un site user-friendly trebuie să afișeze icoanele pentru rețelele sociale
Poate ți se pare lipsit de importanță afișarea pe site-ul tău a link-urilor către conturile de pe rețelele sociale. Ei bine, credem că știi că oamenii își petrec majoritatea timpului folosind rețelele de socializare, unde caută sau distribuie informații utile și interesante.
De aceea, dacă nu vei afișa în paginile site-ului tău acele simple simboluri către rețelele sociale, vei pierde ocazia de a beneficia de expunerea către comunitatea de potențiali clienți.
5. Mesaje „Call-To-Action” bine gândite și implementate
Vizitatorii tăi nu trebuie să stea să se gândească la următorul pas în întreprinderea unei anumite acțiuni pe site – ei trebuie îndrumați cu ajutorul elementelor de design, cum ar fi mesajele sau elementele grafice de tip „Call-To-Action”.
Prin intermediul acestor mesaje sau elemente grafice, utilizatorii pot fi invitați să adauge un produs în coșul de cumpărături, să comande serviciile tale, să se aboneze la newsletter și așa mai departe.
Aceste mesaje trebuie să fie clar formulate, poziționate de preferat pe butoane foarte vizibile și care ies în evidență prin culoare și contrast față de conținutul standard al site-ului tău.
Așadar, pentru a avea un site user-friendly, asigură-te că schema de navigare este foarte simplă și informațiile foarte bine structurate.
Site-ul ar trebui să fie compatibil cu dispozitivele mobile, trebuie să se încarce rapid, iar schema de culori să fie una neutră și care denotă profesionalism.
De asemenea, nu uita de simbolurile pentru rețelele sociale, care să ajute la o distribuire facilă a conținutului.
Și, nu în ultimul rând, asigură-te că utilizatorii te pot contacta direct de pe site, fie folosind formularul de pe pagina de contact, fie un serviciu de live chat.
Dacă crezi că ai nevoie de ajutor, contactează-ne pentru a discuta despre noul tău site user-friendly.